francefight Postat 23 maj 2020 Postat 23 maj 2020 Hejsan ! Jag behöver tips på någon korall som klarar sig bra i mycket flöde samt högt. Har inriktat mig på mjukisar och lps. Vill även säga tack till er alla som svarar på frågor som ställs här inne. Jag som inte syns mycket här i forumet, lär mig mycket av era diskussioner! Mvh Fredric Citera
Qurex Postat 24 maj 2020 Postat 24 maj 2020 Hade jag varit dig hade jag testat nån sps av de enklare sorterna. Själv skaffade jag en pocillopora på liknande ställe. En annan som jag funderat på men inte skaffat är en Pavona. 1 Citera
francefight Postat 24 maj 2020 Författare Postat 24 maj 2020 Pocillopora gjorde mig smått nyfiken. Har funderat länge på att ge mig på någon sps, men är smått skrämd (gjorde misstaget att pröva det när karet var för ungt & ostabilt) Kommer hålla koll om någon kommer ut till försäljning. Tack för tipset! Något annat någon tänker på? Citera
kaptenen Postat 24 maj 2020 Postat 24 maj 2020 Vill du ha något snabbväxande och hyfsat enkelt i sps väg så är ju som ovan nämnt Pocillopora och även koraller från Seriatopora bra att börja med. Pocillopora kan börja sprida sig rätt bra dock och det kan dyka upp nya kolonier lite här och var, så var beredd på det om du köper en sådan. 1 Citera
francefight Postat 25 maj 2020 Författare Postat 25 maj 2020 Okej, det var bra veta. Fick berättat för mig samma sak om bta, tyvärr lyssnade jag inte där skulle tagit varningen mer på allvar ! Seriatopora hystrix är jag mer bekant med. Fräsig också stylophora milka? Vad säger ni om den? Även fått den rekommenderad. Citera
Qurex Postat 25 maj 2020 Postat 25 maj 2020 2 timmar sedan, francefight sa: Okej, det var bra veta. Fick berättat för mig samma sak om bta, tyvärr lyssnade jag inte där skulle tagit varningen mer på allvar ! Seriatopora hystrix är jag mer bekant med. Fräsig också stylophora milka? Vad säger ni om den? Även fått den rekommenderad. Fast du behöver inte oroa att pocilliopora ska vara som bta.. den ska tydligen kunna släppa polyper och bosätta sig på nya platser men inget min gjort. Tyvärr så valde en bta att bosätta sig på min pocilliopora så nu ser den inte så bra ut längre.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.