Robster Postat 17 juni 2020 Postat 17 juni 2020 Hej! Gjorde mitt första "stora" vattenbyte (20% på ett 200L-kar) sedan dess att jag införskaffat mig ett par mjukkoraller. (tillkommit efterhand i en månads tid) Detta gjordes för två dagar sedan och sedan dess så har 4 av mina 6 mjukkoraller haft alla sina polyper indragna och sett väldigt vissna/hopdragna ut. Den enda förändring jag gjort vid detta vattenbyte är att jag börjat använda mig av osmos-vatten. Tog några tester på vattnet nu precis; Temp: 26 grader Salt: 1.0235 (var 1.024 innan vattenbytet) P04: mellan 0.1-0.25 (detta värde har varit konstant i en månad cirka) Nitrit: 0 Nitrat: 0 Så min fråga lyder; Är det normalt att de "skrumpnar ihop" efter ett vattenbyte och är så i några dagar, eller är det dags att känna lite oro? Tack på förhand! Citera
Robster Postat 17 juni 2020 Författare Postat 17 juni 2020 1 timme sedan, Lasse sa: De surar bara MVH Lasse Okej! Tack för snabbt svar Citera
Lasse Postat 17 juni 2020 Postat 17 juni 2020 Det är läderkoraller - de är kända för att sura vid förändringar. Det bör gå över MVH Lasse Citera
Robster Postat 17 juni 2020 Författare Postat 17 juni 2020 2 timmar sedan, Lasse sa: Det är läderkoraller - de är kända för att sura vid förändringar. Det bör gå över MVH Lasse Okej gott, hoppas på det! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.