Reefchallenge Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Hej på erKan någon förklara skillnaden mella de här två?Funderar på att köpa in men är lite velig och välja mellan.mvh reza Citera
Draedon Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 T8 = "vanligt" lysrör.T5 = mindre, mer kompakt lysrör. ger mer effekt på mindre yta. Citera
Sillen Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Jag fick detta svaret när jag frågade samma sak. Du kan enkelt mäta om ett lysrör är T5 eller T8. T5 betyder att röret är 5/8 tum tjockt, och T8 betyder att det är 8/8 tum tjockt, med andra ord tjockare.Jag rekomenderar dig att läsa under rubriken ljus så kommer du hitta djupare förklaringar med styrkor och svagheter på de olika rören! Citera
Dez3d Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 T5 rör är lika starka som T8 rör, men dom är tunnare och "skymmer" inte lika mycket av sitt eget ljus som ett T8 rör, och på så vis ger en bättre effekt med en bra reflektor. Sen använder T5 rör HF don som ger ett flimmerfritt och ljus om jag fattat detta korrekt, eventuellt är dom energisnålare vid uppstarten också? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.