OR20 Postat 12 september 2020 Postat 12 september 2020 Hej, Jag var och köpte lite SPS koraller idag (en Acropora och en av något som säljaren kallade Calendinium, vilket jag andrig hört talas). Efter att jag kommit hem och låttit påsen ligga i karet i 30 minuter så körde jag det sedvanliga doppet (10 minuter i 1liter akvariumvatten med 7 droppar Coral Rx Pro). Under doppet så hittade Jag de sedvanliga hjuldjuren men jag hittade också två saker jag inte sett tidigare. Jag tog ett foto med mitt digital mikroskop (60x förstoring) vilket ni finner bifogat. Det som jag undrar är om någon av er vet vad det är som följde med korallerna? Mvh Sven Citera
danne031 Postat 14 september 2020 Postat 14 september 2020 Nästan klingon, potentiellt en Chiton? Citera
OR20 Postat 14 september 2020 Författare Postat 14 september 2020 Tack! ja det ser ju väldigt likt de foton som finns på nätet av en Chiton. Jag hade aldrig hört talas om dessa djur tidigare, roligt att lära sig något nytt. mvh Sven Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.