Gå till innehåll

Jebers 425 l


jeber

Rekommenderade inlägg

Jag kör nuförtiden alltid något typ av hoppskydd. Var med senast i somras att en fisk hoppade när jag inte hade fått upp bakstycket på kåpan än och det är alltid lika dystert att hitta en intorkad fisk på golvet. Du har ju wrassar och de kan också vara rätt hoppglada till och från.

Det har du helt rätt i! Riktigt tråkigt att hitta fisk på golvet wrassen hoppade ut sist jag var hemma men jag lyckades få i honom i akvariet i tid får beställa ett hoppskydd
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Köpte 8 anthias,  1 var doa. 7 åt från dag ett men bara 3 är kvar nu😞 hade hoppats på att 5 skulle klara sig iaf. 
 

problem med alger börjar ge med sig. Kört med mindre belysning och ett rejält uv på 80w. Nu åker jag på jobb i 2 veckor och hoppas det ser fint ut när jag kommer hem! 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, MattiasN skrev:

Är det Evansi du köpte? De brukar väl vara lite svåra över tid...

Skönt att det börjar ge sig iallfall, ibland ska man bara ge det tid och stabilitet 

 

De är köpta som Dispar så det ska vara en av de enkla. 
blev ju inte så bra att ta bort 70% av den inkörda stenen och nästan alla och koraller och fiskar 🤪 kommer säkert bli bra igen! Tråkigt med inkörningsperioden bara. 
 

hur går det själv? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...