Gå till innehåll

ni med drakfiskar


joney

Rekommenderade inlägg

jag har en sån,dom lär vara ungefär lika giftiga som dom större,jag är själv allergisk mot bistick,så jag har medicin hemma,giftet är typ getingstick,med risk för blodförgiftning,men man måste vara väldigt oförsktig för att sticka sig

då dom rör sig långsamt,och dom är inte ute efter att sticka,supertrevlig fisk som blir "tam" och äter ur handen.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=5575&d=1142541555

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

första reaktionen med att bli stucken är att man mår illa och kräks så bäst är att åka till sjukan så de får kolla upp hur det står till.

Vet att Bengt på MarinAkvariet blev stucken för nån vecka sedan och åkte in för detta. Tur att det ej var den skarpa taggen verkade vara en vanlig tagg som de har så många utav

Så all respekt för dessa fiskar stor som liten ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag blev skucken o blev det i lillfingret o fingret svullnade upp till det dubbla sen hade jag svettningar o ont i 3 dar men blev stucken i affären så hade fingret i jävligt varmt vatten i en timma ...o när man kom hem va det till att lägga sig mådde illa..mvh mollie

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla som försökt att fånga en drakfisk i akvarium vet att dom kan vara otroligt snabba med ögon i nacken, dock på korta avstånd därav att Lynxen kunde fånga dom med plastpåse i Eilat.. Men som sagt dom första metrarna så bara smäller det till, jag har haft två och det är aldrig någon som varit ute efter att stickas men i trängda situationer så kanske.

Och det är inte alltid som man vet var man har dom när man far och rotar i karet.

Jag har sålt mina för att kunna ha andra mindre invånare i karet som odjuren annars käkar upp glupska som dom är.

Annars mycket vackra och sociala djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De ligger i samma giftklass som en svensk huggorm, du ska vara äldre, barn, allergi eller hjärtproblem för att du ska behöva söka hjälp för ett stick. Dock ska man förstås alltid söka läkarhjälp om man får antydan till andningsproblem eller stickningar i halsen.

Dök i egypten förra året, var en dykinstruktör som testade o krama en sådan... kunde inte använda händerna på 4 dagar. Hm undrar hur han gjorde då han gick på toa... : )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...