hippo Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 vad är det för filtermaterial man får med till Aqua Medics Phosphatfilter?jag har för mig att någon sagt att det är aluminium det.är det lika effektivt som rowaphos?går det att köra aquaphos i det?deltecs filter är ju dubbelt så dyrt.vad ska man satsa på?? Citera
acuario Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 En nylonstrumpa eller en nätpåse med fosfatremover som man hänger i sumpen fungerar lika bra och kostar väldigt lite. Aluminiumbaserad remover typ coralife fungerar bra men när den är mättad så läcker den tillbaka fosfat till skillnad mot järnbaserad som exempelvis aquaphos. Citera
hippo Postat 28 mars 2006 Författare Postat 28 mars 2006 ok.jag har kört med rowaphos i en strumpa i ytavrinningen sen i julas .men jag kommer inte ner till noll.jag ligger på 0,03 med saliferts test .tänkte att det kanske skulle vara lite effektivare med ett filter Citera
acuario Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Öka mängden och häng den i sumpen eller i karet där det är hyfsad cirkulation så bör du få ner det till noll. Jag tycker att ett dyrt fosfatfilter är en onödig pryl att slänga pengarna på Citera
GustavF Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Ett billigt innerfilter med Rowaphos i sumpen gör nog susen. Innerfiltret ser till att mycket vatten passerar igenom Rowaphosen. Citera
hippo Postat 28 mars 2006 Författare Postat 28 mars 2006 Ett billigt innerfilter med Rowaphos i sumpen gör nog susen. Innerfiltret ser till att mycket vatten passerar igenom Rowaphosen.ja finns det inte filtervadds behållare som man kan trycka på maxijetarna? Citera
stigigemla Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Här är mitt fosfatfilter som håller korallerna fina med en 300 liters pump för totalt mer än 1300 liter vatten.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10107 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.