atropos Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Satt här och tittade lite på saltvattens akvarie och fick syn på att det finns vissa som kör med ett ytterfilter alltid " är det ingen risk att det blir en nitratbomb av de eller det fungerar som ett biologiskt filter ? varför kör man då inte med bottenfilter ? för bottenfiltret måste ju vara en tickande bomb ! Citera
petrol Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Tja.. Jag har LS i mitt ytterfilter + ev aktivtkol.Tror nog att de flesta har LS / biobollar i sina filter. Citera
Perk Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Jag har kört med ytterfilter i ett år nu, ligger levande sten (småbitar som blivit över) i så det är ju i princip samma sak som att ha stenen i akvariet men att det blir väldigt bra cirkulation igenom. Det blev ju ett ytterfilter över när jag slutade med sötvatten så jag tänkte varför inte... och det verkar funka fint har inte haft några problem på ett år (ta i trä och allt det där) Citera
atropos Postat 28 mars 2006 Författare Postat 28 mars 2006 Hur gör ni när ni gör det rent ? eller de behövs inte ? det måste ju samlas en jäkla massa skit i filtret . Citera
Perk Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 göra rent har jag aldrig gjort... men ska flytta mitt kar denna veckan så då tänkte jag ta mig en titt och ser hur det ser ut. Men jag har som sagt bara LS i som ligger ganska glest så jag tror inte att småpartiklar fastnar. (spänningen är stor, återkommer med rapport sen) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.