Gå till innehåll

ytterfilter ????


atropos

Rekommenderade inlägg

Satt här och tittade lite på saltvattens akvarie och fick syn på att det finns vissa som kör med ett ytterfilter alltid "

är det ingen risk att det blir en nitratbomb av de eller det fungerar som ett biologiskt filter ?

varför kör man då inte med bottenfilter ? för bottenfiltret måste ju vara en tickande bomb !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört med ytterfilter i ett år nu, ligger levande sten (småbitar som blivit över) i så det är ju i princip samma sak som att ha stenen i akvariet men att det blir väldigt bra cirkulation igenom. Det blev ju ett ytterfilter över när jag slutade med sötvatten så jag tänkte varför inte... och det verkar funka fint har inte haft några problem på ett år (ta i trä och allt det där)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

göra rent har jag aldrig gjort... men ska flytta mitt kar denna veckan så då tänkte jag ta mig en titt och ser hur det ser ut. Men jag har som sagt bara LS i som ligger ganska glest så jag tror inte att småpartiklar fastnar. (spänningen är stor, återkommer med rapport sen)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...