Gå till innehåll

Sjuk pyjamas?


Jojo

Rekommenderade inlägg

Fick hem ny fisk igår och idag har den ena pyjamaskardinalen ett svullet öga. Såg inget igår.
 

Fisken är passiv, äter inte och håller till ensam i ett hörn. 

 

Alla andra verkar må prima i karet. 
 

Kan det vara ett angrepp? Såg igår att de andra pyjamasarna gjorde små utfall mot den nya.
Eller är det en sjukdom?
 

Tacksam för input! 

Dåliga ögat.

C4C5C362-9584-4578-8320-ADB09766D9C2.jpeg.04ff5d9c9329810b01ae860a26fa3aa7.jpeg
 

Friskt öga.

0E7FD07A-7D24-4531-BE08-E0B5CF9DD6FD.jpeg.6c32afee67d8047ab2c639227e781d41.jpeg 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en bangaii som har fått liknande med ena ögat. Det tror jag dock är relaterat till åldern då den är 4 år. Den har blivit blind på det ögat.

 

För din del kan det ju  bero på att den skadat sig i samband med flytten eller att den blivit stressad och simmat in i något vasst. Håll uppsikt och se ifall den äter som den ska och hur ögat utvecklar sig framöver

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, kaptenen skrev:

Jag har en bangaii som har fått liknande med ena ögat. Det tror jag dock är relaterat till åldern då den är 4 år. Den har blivit blind på det ögat.

 

För din del kan det ju  bero på att den skadat sig i samband med flytten eller att den blivit stressad och simmat in i något vasst. Håll uppsikt och se ifall den äter som den ska och hur ögat utvecklar sig framöver

Ja får hålla koll. Den kan ha skadat sig i håven när jag släppte i den i karet från påsen.

 

Den äter inte, håller sig för sig själv i ett hörn nära botten. Får hoppas den repar sig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...