Postat 1 april 200619 år Jag har kört en maxijet 1200 i tron att jag låg över den rekommenderade gränsen för skummaren (800l/timme). Jag har negligerat lyfthöjdens negativa påverkan på pumpen kapacitet, då höjdskillnaden endast är ca 30-50 cm.Idag när jag mätte hur mycket den skickar genom skummaren, visade det sig att den ligger på endast ca 400 l/timme.Jag har hört talas om att inte maxijetpumparna inte klarar av någon större lyfthöjd, men detta är ju en löjlig låg lyfthöjd. Någon bättre pump att rekommendera?
Postat 2 april 200619 år Själv kör jag med en Eheim 1250 som jag stryper på inloppet.. Funkar kanon..
Postat 3 april 200619 år Själv kör jag med en Eheim 1250 som jag stryper på inloppet.. Funkar kanon..Alltid bättre att strypa på utloppet.
Postat 3 april 200619 år Alltid bättre att strypa på utloppet.Mmm.. Det är tanken.. Skall splitta utloppet och köra överskutande vatten genom ett droppfilter.. .. Men tack för upplysningen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.