Henrik dahlström Postat 13 januari 2021 Postat 13 januari 2021 Är 35 ppt för högt salt värde??? Citera
kaptenen Postat 13 januari 2021 Postat 13 januari 2021 Nej det är perfekt i min mening - har haft 35 ppt i princip sen jag började med saltvatten. Grunt tropiskt havsvatten brukar ligga däromkring i salthalt. Citera
Henrik dahlström Postat 13 januari 2021 Författare Postat 13 januari 2021 Tackar så mycket för informationen Det blir ju ganska mycket lattjo lajbans Frågor som nybörjare som igentligen är självklart för dom som hållit på längre Citera
kaptenen Postat 13 januari 2021 Postat 13 januari 2021 1 timme sedan, Henrik dahlström skrev: Tackar så mycket för informationen Det blir ju ganska mycket lattjo lajbans Frågor som nybörjare som igentligen är självklart för dom som hållit på längre Ett tips när det kommer till kemi är att läsa Saltvattenskemi for dummies. Dokumentet har ett par år på nacken men är fortfarande 99% aktuell 1 Citera
OR20 Postat 15 januari 2021 Postat 15 januari 2021 Som Kaptenen skriver så är det en bra intro till området, sedan tycker jag att Stig har på ett väldigt överskådligt sätt skrivit ihop en del bra info på sin hemsida Oceansakvarium. Mvh Sven 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.