Henrik dahlström 2 Posted Wednesday at 04:13 PM Report Share Posted Wednesday at 04:13 PM Är 35 ppt för högt salt värde??? Quote Link to post Share on other sites
kaptenen 546 Posted Wednesday at 05:57 PM Report Share Posted Wednesday at 05:57 PM Nej det är perfekt i min mening - har haft 35 ppt i princip sen jag började med saltvatten. Grunt tropiskt havsvatten brukar ligga däromkring i salthalt. Quote Link to post Share on other sites
Henrik dahlström 2 Posted Wednesday at 08:05 PM Author Report Share Posted Wednesday at 08:05 PM Tackar så mycket för informationen Det blir ju ganska mycket lattjo lajbans Frågor som nybörjare som igentligen är självklart för dom som hållit på längre Quote Link to post Share on other sites
kaptenen 546 Posted Wednesday at 09:47 PM Report Share Posted Wednesday at 09:47 PM 1 timme sedan, Henrik dahlström skrev: Tackar så mycket för informationen Det blir ju ganska mycket lattjo lajbans Frågor som nybörjare som igentligen är självklart för dom som hållit på längre Ett tips när det kommer till kemi är att läsa Saltvattenskemi for dummies. Dokumentet har ett par år på nacken men är fortfarande 99% aktuell 1 Quote Link to post Share on other sites
OR20 18 Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago Som Kaptenen skriver så är det en bra intro till området, sedan tycker jag att Stig har på ett väldigt överskådligt sätt skrivit ihop en del bra info på sin hemsida Oceansakvarium. Mvh Sven 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts