Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

skulle beställa glas för en höjnings sarg och för en typ av ytavrinnings låda och glasmästaren tror inte att det kommer hålla med 2 hål på 42mm på en glasskiva på 10mm och måtten 16 x 15 mm utan rekomenderade 10mm lexanplast i botten och resten 4 lr 6mm glas men jag tycker att efter ha sökt på forumet och limma glas och lexan = ingen bra idé. vad tror ni om detta?

mkt dålig bild och mkt dåligt teknare men ni förstår nog idén

post-2384-1446891264058_thumb.jpg

Postat

någon som vet om det går!

vet att det skrivits massvis om detta och några säkert tröttnat på att svara men går det limma ihop botten av lexan mot det stående glaset?

peter

Postat

Hej! Har fått mitt akvarium botten borrat av glasmästaren,ett 63mm hål.Har fått för mig att han sa att man bör ha lika mycket glas på sidorna som hålet är stort.Någon som har koll på det?

Mvh kjell

Postat

Jag har borrat drygt 50 kar i storlek 100 till 720 liter med 21 mm hål ungefär 4 cm kant + baksida. Inget har gått sönder och vissa har gått 17 år hos mig nu. Jag har borrat mina nya sumpar (bara en i drift än) med 34 oh 43 mm hål några bara tre cm från kant. Och jag sover helt lugnt.

Jag har gjort nya sumpar i glas för att det skall bli tystare än de gamla av slaktbackar i plast.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...