loopmannen Postat 21 februari 2021 Postat 21 februari 2021 Tjenare! Nu är det lång tid sedan jag hade mitt 540 akvarium. Kvar finns en liten 80l burk med 2 clowner o ca 10kg sten. Hur som så har jag beställt en ny burk Red Sea Reefer 200xl som snart kommer hem. Min fråga till er är följande. Jag har ca 40kg sten som har legat fuktigt ej "blött" i ca 6 år. Hur ska jag göra, ska de tvättas eller bara introducera dem som de är? Citera
kaptenen Postat 21 februari 2021 Postat 21 februari 2021 8 timmar sedan, loopmannen skrev: Tjenare! Nu är det lång tid sedan jag hade mitt 540 akvarium. Kvar finns en liten 80l burk med 2 clowner o ca 10kg sten. Hur som så har jag beställt en ny burk Red Sea Reefer 200xl som snart kommer hem. Min fråga till er är följande. Jag har ca 40kg sten som har legat fuktigt ej "blött" i ca 6 år. Hur ska jag göra, ska de tvättas eller bara introducera dem som de är? Jag skulle laka ur den stenen. Finns nog mycket som har dött där i även om det har hållits fuktigt som kan ge dig onödigt med algtillväxt i uppstarten. Citera
loopmannen Postat 22 februari 2021 Författare Postat 22 februari 2021 Tack! Jag hade samma tankebanor, skönt då är jag inte helt knasigt ute. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.