remne Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Hej.Jag är på full gång med att bygga mig en möbel till en burk på 100x60x60 som jag skulle vilja "klä"in i ekfaner, sådant som Ikea har på sina möbler. Det är en plastliknande folie dom pressar på.Min fråga är då om nån vet vart man kan inhandla sådan folie löst? Helst inom Linköpingstrakten. Har varitpå bl.a K-rauta, ikea, och lite här och där och har inte hittat något.MvhAndreas Citera
atropos Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 I skåneland hittar vi det eller iallafall jag i färgaffärer ! dom brukar ha en hel del att erbjuda dig !! /micke Citera
hbmannen Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 finns nån som heter fanérkompaniet oxo.. har visst allt inom fanér.. ligger iof i åkersberga. men dom skickar nog oxo iof.. Citera
stigigemla Postat 10 april 2006 Postat 10 april 2006 Men det är ju riktig fanér. För att fixa det riktigt bra bör man nog ha en limpress.Ett mellansteg mellan riktig fanér oc klisterfolie är golvlaminat. och äkta parkett. Det kan man med litet tricksande få att se riktigt bra ut. Citera
remne Postat 10 april 2006 Författare Postat 10 april 2006 I skåneland hittar vi det eller iallafall jag i färgaffärer ! dom brukar ha en hel del att erbjuda dig !! /mickeOk. Det ska jag kika upp direkt imorgon! Citera
chrilleus Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Ngt sånt här kanske? http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=498 Citera
stigigemla Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Den är nog litet bättre. Den självhäftande brukade "krypa" för mig men om man sätter den på en blanklackad yta går det litet bättre. Den man värmer på höll måtten för mig. Citera
remne Postat 12 april 2006 Författare Postat 12 april 2006 Den är nog litet bättre. Den självhäftande brukade "krypa" för mig men om man sätter den på en blanklackad yta går det litet bättre. Den man värmer på höll måtten för mig.Jag hittade en sån där självhäftande "plastduk" på Berndts färg här i lkpg. Lyckades tjata till mig en liten testbit, för att matcha övriga ekfaner möbler jag har, och den var inte alls i närheten tyvärr. Dessutom som du säger så kröp denoch blev inte alls bra (testade på en bit mdf).Får leta vidare och se om jag hittar något bättre. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.