Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

huga! maneter är något av det värsta jag vet strax efter spindlar.

allt började med att jag dök i vattnet från en brygga och fick en manet i ansiktet när jag var liten. sen dess är jag livrädd för dom :)

Postat

Jag provade en sväng med dom här som kallas upside-down jellyfish - misslyckades dock att ha dom i mitt kar, så det är nog specialakvarier som även för dom (påstås ju annars vara ganska enkla att hålla)

Postat
Min stora dröm är ett akvarie med s.k. Cuttlefish (tioarmad bläckfisk), men ev även "vanlig" åtta-armad bläckfisk. Synd att de lever så kort tid bara.

Lever kort tid gör ju vi med så bygg din dröm.

Postat

Just nu faller dock plånboken kort, men jag kan vänta. Som tur är så är ju äggen relativt enkla att frakta vad jag förstått, vilket underlättar att få tag i exemplar.

Såg att de på Jelliquarium.com säljer den vanliga öronmaneten för $50. Kanske skulle ta bilen till västkusten och håva upp maneter för någon miljon :) Någon i Sverige som har hållit Aurelia aurita i akvarium? Kanske finns på akvariet i Lysekil? Har för mig att jag såg någon variant av s.k. upside-down jellyfish där för några år sedan.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...