Gå till innehåll

Kan jag lyckas


Sandbank

Rekommenderade inlägg

Status nu. Kar fyllt med saltvatten. Doppvärmare, streamer, temp. Använt refractometer, ett par veckor nu.

Dags gå vidare. Min tanke. 1. levande sten samt lägre djur. 2. Skummare. 3. Ett par passande fiskar. 4. Belysning.

Det får ta lite tid, men innan våren 2022 lär detta vara klart. Typ se vad som händer under tiden. Min fråga: Kommer jag bli lycklig o göra så här? vs Döda havet. Köpt Daniel Knop, läst på.

Tacksam för svar. Conny svensson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att köra! Roligare blir det inte. Din plan låter bra, det kan vara lite besvärligt ibland att ta sig igenom uppstarten. Det kan bli kamper med alger som dominerar akvariet ibland. Men om du har lite bra sten att köra igång med så bör du få en stor fauna av organismer som slåss med varandra och då blir det bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ditt stöd. Beställt o väntar på Ls. När de är på plats, lägger in några bilder. Hur nu det ska gå till, men jag har lite tid o läsa på. Mitt akvarium är brett, djupt o lågt. Min idé är bygga hörn, men öppen plan lösning. Inte bygga ett berg i mitten. Stenar placerade med öppen yta emellan. Återkommer med bild.

Mvh Conny.

 

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...