Gå till innehåll

Hjälp! Hur mår min mjuka korall? (svampfot?)


Payman

Rekommenderade inlägg

Hej! Köpte idag en korall som jag tror heter svampkorall? Den skulle vara lättskött fick jag veta. Har några turbos och eremitkräftor i samma kar sedan 2 veckor som är 190 liter. Har haft akvariet igång i ca 3 veckor.  Nu har det gått ca 2-3 h och den böjer sig ner och ser ledsen ut. Nån som vet ifall detta är normalt? Är helt ny inom saltvatten. Tack på förhand! //Payman

CADFE29D-B7A5-44BD-92EF-D9D28CC5A515.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för din input Mattias! Då ska jag bara låta den vara. Hittade en del info på andra språk och de verkade tycka samma sak som du. Den gillar nog inte att den flyttades till nytt kar så den har förmodligen lite ångest 😇

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, robertmosen skrev:

Ser ut som en Sarcophyton sp.

De kan sura rätt länge när man flyttat dom. Kan ta runt en vecka innan de slår ut.

Japp! Namnet lyckades jag googla fram till slu😁 Tack för info. Har förstått nu att de kan sura länge. Känns som att den inte gillar när det är mörkt heller. Den ”sluter” sig när lampan släcks på kvällen…. Säkert pga att den fortfarande är sur på mig😇

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...