Gå till innehåll

Neptune System Apex är helt otroliga


ronny h

Rekommenderade inlägg

Hej, 

Jag hade en Apex Wave som slutade fungera efter 14 månader, eftersom garantin gått ut, lade jag den i ett skåp, ca 8 månader efter tog jag fram den, den fungerade igen, men bara i 2 dagar, sen stoppade den igen. Lade in ett ärende på Neptune System, om det fanns något jag kunde göra, pumpen var ju då ca 22 månader gammal, dom meddelade att det bara var 1 års garanti, men dom gav mig ett RMA nummer och bad mig skicka den till De Jong Marinelife. Jag skickade den och veckan efter fick jag en ny pump.

I förra veckan började en annan Apex Wave uppföra sig konstigt, provade att radera den från systemet, men efter det gick det inte att installera den igen, lade ett ärende igen hos Neptune System, 

förklarade att pumpen är 2 år gammal, dom gav mig igen ett RMA nummer och bad mig skicka den till De Jong Marinelife, så skickar dom en ny.

Om man jämför det med Maxspect, där jag fick problem med kabeln till en Gyre 350, var tvungen att vrida kabeln runt foten för att den skall fungera, troligen en lös kabel inne i motorn, denna var 1.5 år gammal, lade ett ärende till Maxspect som meddelade att jag kunde köpa en motor på samma ställe som jag köpt pumpen, Tyckte att det borde vara fabriksfel om kabeln inte sitter ordentligt fast inne i motern, har alltid haft kabeln rakt upp från pumpen, men det brydde dom sig inte om alls.

Så jag vill ge 5 stjärnor av 5 möjliga till Neptune System för en väldigt bra och snabb support och TUMMEN NER för Maxspect.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att höra lite positivt! Min temp probe slutade fungera efter 6 månader, visade 43 grader haha :D  Var beredd att casha in en ny, men fick då tvärt reda på av deras support att proberna bara har en garanti på 3 månader. Lyckligtvis är väl temperaturproben deras billigaste tillbehör på "ynka" 400 riksdaler. 

 

Men, ord och inga visor där helt enkelt. Du kanske var bättre på att smöra än jag? :D;) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...