Postat 30 september 20214 Ă„r Har ett akvarium med lps och fisk. Samt ngn sps. Kör idag med red sea coral salt. Finns de nĂ„got bĂ€ttre eller Ă€r detta salt bra. För ja ska byta akvarium och dĂ€rför tĂ€nkte ja de kunde vara ett bra tillfĂ€lle att byta ev.Â
Postat 30 september 20214 Är Jag gillar inte red dras salter dÄ de lÀmnade efter sig en jÀkla massa bruna avlagringar i min saltvattenstunna. Kanske inte Àr nÄgon fara men ser inte ut som nÄgon höjdare direkt.  Har sedermera kört pÄ tropic marin och aquaforest och inte haft nÄgra sÄdana problem.
Postat 30 september 20214 Ă„r Författare 28 minuter sedan, MichaelE skrev: Jag gillar inte red dras salter dĂ„ de lĂ€mnade efter sig en jĂ€kla massa bruna avlagringar i min saltvattenstunna. Kanske inte Ă€r nĂ„gon fara men ser inte ut som nĂ„gon höjdare direkt.  Har sedermera kört pĂ„ tropic marin och aquaforest och inte haft nĂ„gra sĂ„dana problem. Ok, mĂ€rkt nĂ„gra andra fördelar med dessa salt? VĂ€xtligheten och sĂ„.Â
Postat 30 september 20214 Är 34 minutes ago, Mathias81 said: Ok, mÀrkt nÄgra andra fördelar med dessa salt? VÀxtligheten och sÄ. TÀnker du pÄ alger? Nej, salt ska som mest innehÄlla minimala mÀngder N/P sÄ dÀr tror jag inte nÄgot salt gör varken till eller frÄn. Vilket salt som Àr bÀst för just dig har mycket att göra med vilka vÀrden du vill hÄlla. Tex vill du köra högt eller lÄgt KH/högt eller lÄgor ca osv. VÀlj det saltet som ligger nÀrmst dina önskade vÀrden. Personligen tror jag att det Àr bÀst att hÄlla sig sÄ nÀra naturligt saltvatten som möjligt sÄ jag vill tex ha ett KH pÄ ca 7,5 i saltet jag anvÀnder.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.