Genasty Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 Börjar med att be om ursäkt för eventuell felpostning.Kort fråga: vad får man betala en glasmästare för att sätta ihop ett akvarium på runt 200 liter? Är det värt det, eller ska man satsa på begagnat/köpa klart från affär? Citera
chrilleus Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 900kr tar glasmästaren om man beställer via http://www.globefish.nu/ för ett 200l med standardmått.. Citera
stigigemla Postat 19 april 2006 Postat 19 april 2006 Om du inte vill ha specialmått är glasmästaren dyrare.Tycker du att Håvmästaren är för dyr kan du kolla PWSS , Herkules zoo i Göteborg eller Guldfisken i Kalmar. Men då tillkommer ju frakt eller hämtning så jag vet inte om det lönar sig. Citera
Genasty Postat 19 april 2006 Författare Postat 19 april 2006 Om du inte vill ha specialmått är glasmästaren dyrare. Är det så? Jag tycker 900:- för ett 200:a [100cm x 50cm x 40cm] låter rätt billig, men så har jag ingen större koll på nypriser heller.Tycker du att Håvmästaren är för dyr kan du kolla PWSS , Herkules zoo i Göteborg eller Guldfisken i Kalmar. Men då tillkommer ju frakt eller hämtning så jag vet inte om det lönar sig. Ett 100cm långt akvarium går utan tvekan in i kombin, så släp behövs inte. Men det är endå några hundra som går åt i bensinkonstad. Är det värt det? Är prisskillnaden så stor mellan färdiga akvarium från butik och beställda från glasmästare?~1000kr - är det vad man får betala för ett 200l? Citera
Genasty Postat 19 april 2006 Författare Postat 19 april 2006 japp 1000kr för ett 200L tar PWSS tex.Okej, tack så mycket. Då har jag en prisbild. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.