Mazzi Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Jag vaknade idag av att en pump lät konstigt i akvariet. Det visade sig att min rosa/svarta sjögurka fastnat i pumpen. Alla fiskar döda 4 kirurger, 2 clowner, 1 dvärgkejsare, 1 kaninfisk och några andra småfiskar.Jag vill inte skrämma någon att skaffa sjögurka men ändå höja ett varningens finger. Ofta kan man ha dom utan problem men inte alltid!Just nu är det tungt att vara saltvattensakvarist /Mats Skickat från min SM-G780F via Tapatalk Citera
mikoto Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Usch vad tråkigt! Hur stort är ditt akvarium och hur stor var sjögurkan? Jag har haft en sådan gurka tidigare, den var ungefär som mitt lillfinger i storlek. Men den tynade bort under en längre period för mig. Citera
Mazzi Postat 20 november 2021 Författare Postat 20 november 2021 Usch vad tråkigt! Hur stort är ditt akvarium och hur stor var sjögurkan? Jag har haft en sådan gurka tidigare, den var ungefär som mitt lillfinger i storlek. Men den tynade bort under en längre period för mig.7-8cm, akvariet är på 620l./MatsSkickat från min SM-G780F via Tapatalk Citera
Karl Lindfelt Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 Vilket bakslag, jag beklagar! Hur högt upp sitter pumpen från botten? Jag har en svart sjögurka som hittills bara håller sig på sanden och undantagsvis genar över en låg sten. Citera
Mazzi Postat 20 november 2021 Författare Postat 20 november 2021 Vilket bakslag, jag beklagar! Hur högt upp sitter pumpen från botten? Jag har en svart sjögurka som hittills bara håller sig på sanden och undantagsvis genar över en låg sten.Ca 40-45cm från botten, min var ganska ofta på rutorna men jag trodde aldrig det skulle gå så här illa./MatsSkickat från min SM-G780F via Tapatalk Citera
Karl Lindfelt Postat 20 november 2021 Postat 20 november 2021 57 minuter sedan, Mazzi skrev: Ca 40-45cm från botten, min var ganska ofta på rutorna men jag trodde aldrig det skulle gå så här illa. /Mats Skickat från min SM-G780F via Tapatalk Jösses, det är ju långt upp. Förstår att du inte oroat dig innan, det hade inte jag heller gjort. Vilket elände. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.