_Manne_ Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 Bra förutsägelse där...missljud uppstod naturligtvis, vibrerar rätt bra i glaset... tror ni akvariet påverkas negativt av vibrationerna? Undrar om det går att få tag på pluppar som reservdel?Är det någon som kan beskriva hur de ser ut?du kan handla dessa pluppar på nästan vilket byggvaruhus som helst.. köpte mina på hornabch tex.. om du tänker dig tex plupparna som man sätter på diverse ikea möbler typ (små dörrar för att dämpa smällen som blir när den stängs) så är du ganska nära... mvh manne Citera
MariaL Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 Aha!Såna ska ju gå att få tag på...Tack för tipset! Citera
Draedon Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 Några sillikonklickar funkar också utmärkt. Citera
MariaL Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 Ett par klickar med akvariesilikon känns ju kanske mer rev/saltvattenssäkert, undrar vad det är för sorts lim på "köpepluppar"? Silkontub har jag dessutom hemma redan så det blir ju smidigt... Citera
Laggeman Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Se till så det är akvariesilikon och inte vanlig badrumssilikon, det kan innehålla antimögelmedel med största sannolikhet. Citera
MariaL Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Jo, det är akvariesilikon, jag har nyss silikonat min aluram med det...Det är bra att ni håller koll på oss nybörjare! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.