Gå till innehåll

Tunze Magnet Holder


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Har precis skaffat ett par Tunze Magnets Holder

c0787d9f80.jpgför mina Turbelle Electronics pumpar

d7e7549496.jpg men saknar självklart de rätta upphängningsdelarna. Är det en sån här upphängningsdel man måste ha för att kunna rigga pumparna på magneterna?

0b54a9b609.jpgSliding unit 3000.230

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja på min stream fick jag med fästet för att sätta fast med deras kassa orginal hållare detta fäste passade i magnethållaren utan att behöva beställa den där sliding unit.

Kollar man på sessa bilder från mitt Wavebox bygge så var det denna del som man hänger på streamen

Orginalfastet_nyckelhalet_baksidan2.jpg

och sedan rätt ner i magnethållaren

Orginalfastet_nyckelhalet_baksidan.jpg

Ser ut som den där sliding unit delen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis Jaken, jag köpte mina också begagnat och fick inte med fästena...

Wrang. Den del som du visar ser väldigt lik ut den här

d549db142c.jpgSliding piece with hinge +screw 6200.230

Men den passar väl bara till "Comline boxarna" och inte till pumparna. Mina befintliga pumpar ska man kunna hänga fast dem i.

1ce7fbebf7.jpgSet 3060.40+3060.41 3060.500

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar en sån här också i så fall;

aca8fbc08e.jpgSwivel arm T.stream 6080.400.

Saken är bara den att jag har inga streamer pumpar utan endast Turbell electronics powerhead enl nedan. Swivel arm passar väl bara till streamers, eller?

d67ab08649.jpg

Tunzes upphängningssystem gör mig galen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, sorry, jag trodde du hade en stream.

då kan jag tyvärr inte hjälpa dig med vad du ska ha. leta på tunzes hemsida

Ha ha, jag har suttit på Tunzes hemsida till och från hela kvällen.. deras sida verkar inte hjälpa mig så himla mycket eller hur..ha ha!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaa, bilden i ditt första inlägg är på en Stream-pump..

Den här ska du ha:

4329f9df47.jpgTurbelle® holder

(3000.250)

Also for electrodes, heaters, et cetera.

spacer.gif

spacer.gif

spacer.gif3000.250 7,90 EUR

spacer.gif

Nä, min första pumpbild är inte på en streamer.

Läste först inte hela ditt inlägg.... Det är precis den delen som pilen pekar på jag är ute efter.... kan det möjligtvis vara den här tro?

Sliding unit 3000.230 ??????

0b54a9b609.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den här bilden

7240.010.jpg

ser iaf. ut exakt som min 6100.. Spåret på höger sida på bilden (ovansidan av pumpen) är till för "swivel-armen". Kanske är samma motorenhet?

Fästet på magnethållaren är likadant som den vertikala hängskenan, så du behöver prylen som pilen pekar på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Looki looki :smiley22:

e645f1d20b.jpgMotor block for 6100.10/6100.10_A

spacer.gif

spacer.gif

spacer.gif6100.015 74,00 EUR

Ärligt talat så jag själv inte skillnad på pumphuvudena så du kan mycket väl ha rätt!!! Skruvar man bort pumputblåset så ser man ingen större skillnad dock ;)

Jag skulle ha laggt in helbild på hela pumpen istället så hade jag nog besparat folk en massa inlägg.. Sorry allihopa!!!

Jag redigerade mitt tidigare inlägg samtidigt som du postade de två innan och då såg jag din text angående var pilen pekade på (so you know).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 1 år senare...

Jag har nu också köpt en begagnad tunze med magnetfästen och jag fick inte ens med några plastpluppar som ska skydda glaset(som nämns i föregående inlägg)...Är det någon som har erfarenhet av hur det går utan? Tror ni att jag vågar smäcka dit den ändå? Repor är jag inte rädd för, men det kanske är något annat läskigt som händer?:smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu också köpt en begagnad tunze med magnetfästen och jag fick inte ens med några plastpluppar som ska skydda glaset(som nämns i föregående inlägg)...Är det någon som har erfarenhet av hur det går utan? Tror ni att jag vågar smäcka dit den ändå? Repor är jag inte rädd för, men det kanske är något annat läskigt som händer?:smiley3:

Läskigt har jag svårt att tro. Däremot missljud, resonans kan säkert uppstå.

Prova och smäck dit det och se vad som händer och fötter..........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra förutsägelse där...missljud uppstod naturligtvis, vibrerar rätt bra i glaset... tror ni att akvariet påverkas negativt av vibrationerna? Undrar om det går att få tag på pluppar som reservdel...

Är det någon som kan beskriva hur de ser ut?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...