watter Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Hej, hade tänkt beställa mina saker till mitt nya kar nu, undra lite om man ska beställa från sverige eller från tyskland. Ska beställa skummare, tunze tubelle streamer och lite andra pumpar. Är det någon som vet en bra tysk hemsida man kan beställa dessa saker ifrån? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Har beställt från flera under länkarna och det har alltid gått bra. Det gäller både svenska och tyska webshoppar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 26 april 2006 Författare Dela Postat 26 april 2006 okej, men tjänar man på att beställa från tyskland, varan är kanske lite billigare där men sen tillkommer ju frakten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Frakten brukar inte ligga på mer än 150 kr. Sen får man sakerna till dörren så jag tycket det funkar bra att handla i Tyskland. Brukar bli billigare där än i Sverige! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Klubbsson Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Om dom tyska sakerna går sönder under garanti tiden får man själv står för all frakt. Så det är fel att bara titta på priset. God service är något som jag uppskattar mer och mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 26 april 2006 Författare Dela Postat 26 april 2006 okej, men då tror jag att det blir tyskland vilken hemsida som finns på länkarna kan ni rekomendera, ska beställa skummare, 1 rörs t5 armaturer, turbelle streamer och några andra cirkulationspumpar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Jag tycker www.aquaristic.net och www.aquazoo24.de är de bästa, har visserligen ingen erfarenhet av några andra men detta har funkat utmärkt. Bra service! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 något som jag tycker kan vara värt det lite högre priset är att kunna lyfta luren och snacka svenska med någon trevlig säljare. det enda som fastnade under mina 4-5års tyskastudier är div kallprat, svordomar och hur man beställer alkohol på krogen. säger väl allt om hur ambitiös jag var med mina språkstudier.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 26 april 2006 Författare Dela Postat 26 april 2006 Kollar på en Deltec APF 600 skummare, blir lite tveksamm på om man får pumpen till, någon som vet om man får det eller inte? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Robbygg Postat 26 april 2006 Dela Postat 26 april 2006 Du får pumpen som sitter på sidan som suger in luften men du måste ha en pump till för att ge skummaren vatten ifrån sumpen tex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 26 april 2006 Författare Dela Postat 26 april 2006 ok, det var bra det var den jag undra om man fick;), man kan väll mata den med vattnet från ytavrinningen direkt eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 maj 2006 Författare Dela Postat 8 maj 2006 Vilken sorts genomföring ska man ha, det finns ju två varianter, en som är skruvbar och en som man limmar?http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/23aff842d807e59b0610e3fcbefd0a24/cl/alist/cnid/15243fb710dcbcd97.23125992 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 maj 2006 Författare Dela Postat 8 maj 2006 ingen som kan hjälpa mig, ska beställa nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 maj 2006 Författare Dela Postat 8 maj 2006 Skulle bli väldigt tacksam om någon skrev vilken man ska välja, håller på att göra min beställning tack på förhand Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tropfrog Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 Skruvbar eller limbar måste du bestämma själv. Fördelen med skruvbar är ju att du kan skruva av den och använda till nästa projekt om du vill. Nackdelen är väl ett par euro dyrare, rätt?MVHMagnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 Vilken sorts genomföring ska man ha, det finns ju två varianter, en som är skruvbar och en som man limmar?http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/23aff842d807e59b0610e3fcbefd0a24/cl/alist/cnid/15243fb710dcbcd97.23125992Skruvbar funkar bra för mig. Har ingen erfarenhet av limvarianten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 maj 2006 Författare Dela Postat 8 maj 2006 Tror det blir den som man limmar fast rören, känns bäst när man ska göra en standpipe, tack för svaren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 Tror det blir den som man limmar fast rören, känns bäst när man ska göra en standpipe, tack för svaren Jag har gjort min standpipe med skruvvarianten. Fungerar ypperligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 8 maj 2006 Författare Dela Postat 8 maj 2006 Nu blir man lite osäker på vad man ska ta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 Skruvvarianten känns väldigt säker. Jag skulle vara mer osäker på att limma..........men det är jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 jag har skruvvarianten den funkar bra för mej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 maj 2006 Författare Dela Postat 9 maj 2006 Jepp, ni har övertygat mig, det blir skruvvarianten istället Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 maj 2006 Författare Dela Postat 9 maj 2006 En sån här blir det ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
watter Postat 9 maj 2006 Författare Dela Postat 9 maj 2006 Är det denna typen ni kör på? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 9 maj 2006 Dela Postat 9 maj 2006 Är det denna typen ni kör på?Inte riktigt samma. Jag har den här: Från samma företag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.