Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej, hade tänkt beställa mina saker till mitt nya kar nu, undra lite om man ska beställa från sverige eller från tyskland. Ska beställa skummare, tunze tubelle streamer och lite andra pumpar. Är det någon som vet en bra tysk hemsida man kan beställa dessa saker ifrån?

Postat

Har beställt från flera under länkarna och det har alltid gått bra. Det gäller både svenska och tyska webshoppar.

Postat
  • Författare

okej, men tjänar man på att beställa från tyskland, varan är kanske lite billigare där men sen tillkommer ju frakten?

Postat

Frakten brukar inte ligga på mer än 150 kr. Sen får man sakerna till dörren så jag tycket det funkar bra att handla i Tyskland. Brukar bli billigare där än i Sverige!

Postat

Om dom tyska sakerna går sönder under garanti tiden får man själv står för all frakt. Så det är fel att bara titta på priset. God service är något som jag uppskattar mer och mer.

Postat
  • Författare

okej, men då tror jag att det blir tyskland :) vilken hemsida som finns på länkarna kan ni rekomendera, ska beställa skummare, 1 rörs t5 armaturer, turbelle streamer och några andra cirkulationspumpar.

Postat

något som jag tycker kan vara värt det lite högre priset är att kunna lyfta luren och snacka svenska med någon trevlig säljare. det enda som fastnade under mina 4-5års tyskastudier är div kallprat, svordomar och hur man beställer alkohol på krogen. :skrattar: säger väl allt om hur ambitiös jag var med mina språkstudier..

Postat
  • Författare

Kollar på en Deltec APF 600 skummare, blir lite tveksamm på om man får pumpen till, någon som vet om man får det eller inte?

Postat

Du får pumpen som sitter på sidan som suger in luften men du måste ha en pump till för att ge skummaren vatten ifrån sumpen tex.

Postat
  • Författare

ok, det var bra det var den jag undra om man fick;), man kan väll mata den med vattnet från ytavrinningen direkt eller?

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Skulle bli väldigt tacksam om någon skrev vilken man ska välja, håller på att göra min beställning :) tack på förhand

Postat

Skruvbar eller limbar måste du bestämma själv. Fördelen med skruvbar är ju att du kan skruva av den och använda till nästa projekt om du vill. Nackdelen är väl ett par euro dyrare, rätt?

MVH

Magnus

Postat
  • Författare

Tror det blir den som man limmar fast rören, känns bäst när man ska göra en standpipe, tack för svaren :)

Postat
Tror det blir den som man limmar fast rören, känns bäst när man ska göra en standpipe, tack för svaren :)

Jag har gjort min standpipe med skruvvarianten. Fungerar ypperligt.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.