Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej, hade tänkt beställa mina saker till mitt nya kar nu, undra lite om man ska beställa från sverige eller från tyskland. Ska beställa skummare, tunze tubelle streamer och lite andra pumpar. Är det någon som vet en bra tysk hemsida man kan beställa dessa saker ifrån?

Postat

Frakten brukar inte ligga på mer än 150 kr. Sen får man sakerna till dörren så jag tycket det funkar bra att handla i Tyskland. Brukar bli billigare där än i Sverige!

Postat

Om dom tyska sakerna går sönder under garanti tiden får man själv står för all frakt. Så det är fel att bara titta på priset. God service är något som jag uppskattar mer och mer.

Postat

okej, men då tror jag att det blir tyskland :) vilken hemsida som finns på länkarna kan ni rekomendera, ska beställa skummare, 1 rörs t5 armaturer, turbelle streamer och några andra cirkulationspumpar.

Postat

något som jag tycker kan vara värt det lite högre priset är att kunna lyfta luren och snacka svenska med någon trevlig säljare. det enda som fastnade under mina 4-5års tyskastudier är div kallprat, svordomar och hur man beställer alkohol på krogen. :skrattar: säger väl allt om hur ambitiös jag var med mina språkstudier..

• 2 veckor senare...
Postat

Skruvbar eller limbar måste du bestämma själv. Fördelen med skruvbar är ju att du kan skruva av den och använda till nästa projekt om du vill. Nackdelen är väl ett par euro dyrare, rätt?

MVH

Magnus

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...