Gå till innehåll

De kommande "Molly hotellen" med skummare


Guest Kudaki

Rekommenderade inlägg

Guest Kudaki

Pratade precis med en välkänd saltvattensleverantör, tydligen så kommer det "Molly hotell" med inbyggd skummare i sumpen. Någon som har sett bilder/lösningar på dessa?

Mvh

Kai

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
Pratade precis med en välkänd saltvattensleverantör, tydligen så kommer det "Molly hotell" med inbyggd skummare i sumpen. Någon som har sett bilder/lösningar på dessa?

Mvh

Kai

borde väl inte vara så krångligt att ta reda på. IMAZO tillverkar dessa. checka deras sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kudaki

Har kollat där, men är de verkligen tillverkarna? Verkar finnas flera akvarium som kallas "Molly hotell" vid rundringning.. Var det inte en US firma som är tillverkare av dessa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mollyhotellen är tillverkade i Kina. En modell är spärrad för försäljning av elsäkerhetskäl. (klipp)

82050276.jpg

Akvariebelysning för lysrör

Försäljningsförbud nr 107-05 beslutat 2005-06-21

Fabrikat/Varumärke: -

Modell: -

Tillverkare: -

Importör: Imazo AB

Vilka brister har produkten?

Ej tillräcklig dragavlastning av sladd. Bristfälligt beröringsskydd mot spänningsförande kontaktstift. Märkning saknas.

Vad har Elsäkerhetsverket gjort?

Elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud och återtagande från återförsäljare.

Kända försäljningsställen

Djurmagazinet

Vad bör konsumenten göra?

Bristerna innebär ingen direkt eller omedelbar fara för person, husdjur eller egendom. Verket har bedömt att produkten inte behöver tas tillbaka från konsument. Man kan eventuellt vända sig till inköpsstället för reklamation.

www.elsak.se/vanstermeny/forsaljningsforbud/elsakerhetlistaoverforbjudnaprodukter.4.188f506ff69105f45800016.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Pratade precis med en välkänd saltvattensleverantör, tydligen så kommer det "Molly hotell" med inbyggd skummare i sumpen. Någon som har sett bilder/lösningar på dessa?

Mvh

Kai

pratade med akvariehandeln här istan och det kommer ca120L *molly,platy,guppy*hotell (eller vad de nu heter) för salt med skummare, cirk mm(ganska dyr)

och de gammla vanliga 80L med inbyggt skummare, till hösten (sep och okt). fanns på mässan i tyskland....Någon som var där?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte väl det, en handlare jag var inne hos borde kunna skilja mellan en ytavrinning och en skummare. Ser fram emot detta med intresse då jag tänkte skaffa ett eller två Nanon till och bara annvända mitt stora till annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
såg riktigt nice ut, men 599 euro var lite dyrt..

Jofan det var inte billigt, men mycket lulllull för pengarna, separata strömrytare, 2 cirkulationspumpar, skummare osv.. Men man ser en tydlig trend mot Nanokar, vet inte om det är bra eller dåligt... Kan se "Tillsätt bara vatten och Fisk" framför mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok det var på 130l, då kan jag förstå prislappen.. trodde det var ~50l. då kan jag förstå priset.

håller med PuniXer, den trenden kanske inte är så bra... red sea marknadsför ju sitt nano med "plug & play", och det är verkligen inte bra. skräckscenario är ju att folk köper detta nano, i med sladden lite vatten några stenar och sen en nemo och en doris.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
ok det var på 130l, då kan jag förstå prislappen.. trodde det var ~50l. då kan jag förstå priset.

håller med PuniXer, den trenden kanske inte är så bra... red sea marknadsför ju sitt nano med "plug & play", och det är verkligen inte bra. skräckscenario är ju att folk köper detta nano, i med sladden lite vatten några stenar och sen en nemo och en doris.

Att handla grejer har aldrig varit något större problem för någon*taskig ekonomi måhända*

Att man får med basicstuff i ett paket gör ju knappast denna hobby enkel

Sen om du nu får med en Nemo&Doris i paketet innebär det nog säker död likförbannat i många fall

Så plugg and play funkar nog bara på redsea skärmsläckaren :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...