Gå till innehåll

JBJ Nano Cube


gaultier

Rekommenderade inlägg

Någon som vet om det finns en europeisk återförsäljare? Verkar också som om ryktet om att dom kommer med inbyggd skummare är sanna, ett par tre återförsäljare har bekräftat att dom skall ta hem dessa. Frågan är väl hur effektivt det kommer bli, och behov? De flesta verkar sköta det mesta med vattenbyten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så som jag förstod det menar dom ytskummare/ytavrinning, inte proteinskummare.

ingen som vet om dom kommer till sverige? blir mer och mer sugen på en liten kub, och dessa verkar ju intressanta när de har 2x36w belysning + ytavrinning direkt från fabrik. borde säkert gå att mecka ner en vanlig skummare där bakom..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Med 2X36 watt bör det bli det ganska varmt. Erfarenheterna från min ombyggda kub med 1x36 watt, där jag också dragit ut drosseln säger 27-28 grader utan att ha fläktarna igång. 25-24 grader med fläktarna igång men givetvis en ganska så ökad avdunstning på grund av fläktarna. Men det är klart, jag skulle nog vara rätt sugen på en sån kub också.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Med 2X36 watt bör det bli det ganska varmt. Erfarenheterna från min ombyggda kub med 1x36 watt, där jag också dragit ut drosseln säger 27-28 grader utan att ha fläktarna igång. 25-24 grader med fläktarna igång men givetvis en ganska så ökad avdunstning på grund av fläktarna. Men det är klart, jag skulle nog vara rätt sugen på en sån kub också.

MVH Lasse

Tror du inte det går bra när den har 2x60mm fläktar? autopåfyllning går ju att lösa rätt så billigt.

Tror du det? De handlare jag pratat med har utan tvekan talat om proteinskummare inte ytavskummare

Enligt hemsidan och produktbladet så är det ytavrinning, inte proteinskummare. men vem vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som du säger vem vet? Vad jag förstått är det något nytt som skall premiärvisas på den stora Zoomässan i Nurnberg senare i Maj. Förhoppningsvis är det inte bara den lilla "kammen" som ju redan finns vad jag förstår? Det är ju inte mycket till framsteg.. :)

Men någon som vet om en europeisk distributör av just JBJ med de dubbla rören? Har letat runt men inte hittat någon i europa, slängde iväg ett mail till JBJ direkt och frågade efter europeiska återförsäljare, får väl se.

Här är länken till mässan om någon har lust att åka och titta ;)

http://press.nuernbergmesse.de/en/interzoo/25.pm.2780.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du inte det går bra när den har 2x60mm fläktar? autopåfyllning går ju att lösa rätt så billigt.

Jo det fungerar nog men som du kanske förstått vid det här laget så är jag besatt av att klara det här utan att blanda in för mycket teknik. Men, det skall erkännas, det finns en liten "teknikerjä-l" sittande i mitt huvud just nu som försöker få mig att pröva en idé till att minska avdunstningen och öka kylningen. Vi får se vem som vinner.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som du säger vem vet? Vad jag förstått är det något nytt som skall premiärvisas på den stora Zoomässan i Nurnberg senare i Maj. Förhoppningsvis är det inte bara den lilla "kammen" som ju redan finns vad jag förstår? Det är ju inte mycket till framsteg.. :)

Men någon som vet om en europeisk distributör av just JBJ med de dubbla rören? Har letat runt men inte hittat någon i europa, slängde iväg ett mail till JBJ direkt och frågade efter europeiska återförsäljare, får väl se.

Här är länken till mässan om någon har lust att åka och titta ;)

http://press.nuernbergmesse.de/en/interzoo/25.pm.2780.html

her er link til de europeiske forhandlerne: http://www.jbjlighting.com/dealers_europe.html

har sendt dem mail og venter spent på svar.. 11liter her på forumet har bestillt fra den tyskef orhandleren så det burde vel gå for oss andre også.. men hadde håpet noen i skandinavia hadde tatt dem inn..

denne nettbutikken i sveits har også cuben: http://www.riffhaus.ch/shop/catalog/nano-c-255.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...