Gå till innehåll

id på maskar


Henrik.Å

Rekommenderade inlägg

det är ju inte helt klart vilka av alla dessa fireworms som är badguy´s!

Det bästa brukar ju vara att försöka hålla dom under uppsikt - dvs så länge dom inte ertappas med nåt fuffens eller regelbundet befinner sig på korallerna, ger sig på sniglar eller musslor så brukar dom vara nyttodjur , åtminstone i mindre storlekar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej jag har inte haft några problem med den röda sorten som är på bilden, har ett flertal i karet men aldrig märkt något dåligt med dem, inte än iallafall.

Men den svarta har jag aldrig sett förut eller hört talas om... undrar ifall de äter samma saker blir lika stora osv.

vet ju inget om den, tror du det är säkert att anta att de har samma/liknande matvanor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kollade på bilderna men det är bara kroppsformen som stämmer, min är helt svart med färglösa "ben".

Har ju inte märkt några problem än, kanske är ofarlig.

Tänkte om någon har haft någon dålig erfarenhet av dem.... då hade jag börjat jaga dem....

ni har båda hållt på ett tag, hade de varit besvärliga hade ni säkert märkt det... då lämnar jag dem ifred.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...