Gå till innehåll

Cephalopholis miniata??


Frasse80

Rekommenderade inlägg

Nja den gör sig bäst hemma i ett STORT akvarium då den blir jätte stor i sig å äter en massa

Cephalopholis_miniata.jpg

The Miniatus Grouper, also known as the Miniata Grouper, Coral or Blue-Spot Rockcod, Coral Hind, and Coral Grouper, is a common and popular fish along the coral reefs of the Indo-Pacific, and it makes a most spectacular addition to a large home aquarium. In the wild, it can attain sizes up to 18", but tank specimens rarely exceed a foot in length.

The Miniatus Grouper is a large and very hardy fish which requires a large aquarium. It can be compatible with other fish provided they are too large to be eaten. It should not be trusted around invertebrates or small fish. In the wild this reef predator commonly attacks schools of reef-dwelling fish. In the aquarium, freeze-dried krill soaked in Selcon, feeder goldfish, or squid are acceptable.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Mattias. Där ser man kollade på din profil till vänster men shi fick jag. Har du ett så stort där hemma så lär det räcka.

Nja jag vet ej men kolla med Bengt på MarinAkvariet (Mölndal) eller Göran på Ciklidleken (Lerum). Man kan säkert beställa en sådan

Himmla charmig fisk iallafall, tror jag sett en Live i RödaHavet på ett Nattdyk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Wrang jag har bara inte ändrat i mina uppgifter här än men ska göra det skulle inte den kunna gå ihop med en muräna storlek större?

Funkar, jag har haft en i en rovdjursburk tillsammans med muränor (Gymnothorax permistus och en Gymnothorax griseus) varav permistus modell större (ca 70 cm) i övrigt var där drakar sjöstjärnor och en bamboo shark i den burken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en sådan. Fantastisk fisk. Nästan alla exportörer har den, den är vanlig. Ibland dyker det dock upp exemplar som inte är C. miniata men mkt lika...

Det du skall tänka på är att den äter ALLT!

En av de absolut vackraste fiskarna.

Mvh

Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...