Gå till innehåll

Köpa prisvärda pH sensor/probe


OR20

Rekommenderade inlägg

Mitt lager av pH sensorer börjar ta slut och jag tog igår min näst sista ur lagret. Jag brukar köpa så att jag klarar mig ett år eller två ungefär. Jag vet av erfarenhet att GHL har väldigr bra sensorer som håller bra men de är också lite dyrare. Förra gången hade jag lite tur och fick ett tips och köpte ett gäng via Aliexpress. De håller "bara" ca 6 månader inklusive kalibreringar var annan månad men givet att de köptes för runt hundralappen så har jag varit nöjd. Nu kan jag inte hitta den leverantören utan behöver leta fram någon ny. Är det någon som har ett tips? Det finns ju en hel del sensorer som inte håller mer än ett par dagar och då kan det ju vara bättre att bara köpa en GHL sensor tycker jag. Men om ni vet om någon tillverkare som ni kan rekommendera där sensorerna kostar runt 200kr styck så är jag jättetacksam. 

 

Mvh

Sven

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, MichaelE skrev:

Nu kan jag inte gång god för kvalitén på någon av dem men det finns en uppsjö olika alternativ i den prisklassen på amazon. Tex https://www.amazon.se/dp/B091GQ4CQL/ref=cm_sw_r_cp_api_i_G0VZJCD2GR5VGBMCGKGW?_encoding=UTF8&psc=1

 

Med lite envetet googlande borde du kunna avgöra vilka som är ok.

Tack, kollade där men flera av dem döps om efter ett tag då de antagligen får lite skakiga reviews och då är det väl enklare att bara öppna en ny "affär". Jag ska se vad jag kan hitta. Annars så får man väl ta hem ett gång olika och testa själv. Det är ju också lite kul.  Tack för tipset! 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...