Henrik dahlström Postat 11 december 2022 Postat 11 december 2022 Hej Har ett litet kar på 110 liter totalt Display 75 liter med lite mjukisar och städ patrull och 1 fisk sur som fan Problemet är att no3 och po4 är 0 Och koraller ser vissna ut fick råd att skaffa mer fisk så att värden går upp Så vad för slags små fiskar rekommenderar ni ca 4-5 st hade jag tänkt Mvh Henrik dahlström Citera
Henrik dahlström Postat 11 december 2022 Författare Postat 11 december 2022 Hitta en länk om salpeter lösning som jag tänkte prova Citera
Christian J Postat 11 december 2022 Postat 11 december 2022 Vad är det för sur fisk? Om den befintliga är aggressiv kanske små fiskar får problem. Annars passar clownfiskar i små kar, de kanske även passar med andra aggressiva fiskar. Du skulle alltid kunna mata de befintliga djuren lite extra så länge, kanske även korallerna med lämpligt foder, och inga vattenbyten. Citera
Henrik dahlström Postat 12 december 2022 Författare Postat 12 december 2022 TDet är en tomat clown som jag fick med på köpet av lite andra grejer förstod ganska fort varför gick inte att ha den I mitt stora kar så den fick flytta ner till mitt lilla test kar i källaren Och där i finns bara den fisken Citera
Christian J Postat 12 december 2022 Postat 12 december 2022 Kanske du kunde ha en Pictichromis (Pseudochromis) eller frökenfisk med den, de kan också vara ganska aggressiva. Om clownens revir bara utgör är en del av akvariet kanske det går bra med andra fiskar i resten av utrymmet, men jag har ingen egen erfarenhet av det. Alternativt många räkor och andra kräftdjur kanske? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.