Gå till innehåll

P. Toxica


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Hej!

har nu läst en hel del artiklar om vilka "knappar" man skall akta sig för, men det är inte lätt att hitta bra info och jag tycker det är svårt att artbestämma den jag har. Jag undrar nu om jag skall försöka få ut mina knappar eller bara låta dem leva vidare, och är tacksam för input :-).

Det hela började med att jag köpte ett 20-tal fraggar av en erfaren akvarist och en av dessa var de som är på bilderna. Inte helt identiska med de mera brunfärgade jag läst att är de som har hög halt palytoxin, men de jag har kan oxå vara potentielt gifitga? Om det visar sig att denna är en art med hög mängd palytoxin, så tänkte jag inte sitta och se på hur de breder ut sig.

Men, så är de ju det med att riva halva sidan i ett 900 liters kar med allt vad det innebär..

 

Någon som kan berätta mer on den art jag har och artbestämma den?

Köra på eller ta alla säkerhetstilltag och plocka ut stenarna? (Har läst alla de goda råd av bl.a. Stigiemla här inne på SG, om hur man bör hantera dessa)

IMG_1401[1].JPG

IMG_1402[1].JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...