petrol Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Det finns en viktig faktor (vad gäller tillförsel av värme) som skiljer ett Malawiakvarium och ett saltvattensakvarium.Saltvattensakvariets ljuskällor tillför bra mycket mer värme än ett vanligt akvariums ljuskällor.Vi har också (oftast) ett UV som tillför värme (inte så vanligt i ett Malawi akvarium) i våra saltvattens akvarium.Vi också bra många fler pumpar än i ett vanligt akvarium.Allt detta tillsammans tillför som bekant en hel del värme till akvariet.Det var bra att du klargjorde det för mig Trodde det var idén och om möjligt som diskuteras Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DSB Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Det var bra att du klargjorde det för mig Trodde det var idén och om möjligt som diskuteras Ja det var därför jag påpekade att det är betydligt svårare att kyla ner ett saltvattensakvarium än ett sötvattensakvarium.Jag betvivlade knappast att du inte var tillräckligt påläst, men det finns en hel del "nybörjare" i akvarie hobbyn som inte är det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.