March 14, 20233 yr En bra deal är en bra deal.. Har senaste året funderat på att starta ett fraggkar/karantänskar i källaren. Finns en liten man cave med träningsredskap, soffa tv, stereo och numera även ett saltkar! Snubblade över ett fint Reefer170 med alla tillbehör och levande. Första tanken var att flytta det levande till mitt andra kar och sätta in fragghyllor men när karet kom på plats var det för fint för att tömma. Det blir ännu ett lowtech kar med plats för alla favoritmjukisar som jag inte vågar placera i mixade revet. Någon som har fraggar på Xenia, sinularia, skivor mm så är jag nog intresserad. Gsp, clavularia, rhodactis, lobophytum mm är redan på plats. Har inte bestämt om det blir ett kar med ett litet stim av en art eller om jag kan hitta någon intressant odd-ball som inte funkar i ett traditionellt mixat kar. Har du ett kul förslag så är jag tacksam för input Edited March 14, 20233 yr by j0nas
June 4, 20233 yr Author Nu med fisk 👍 Blev en blandning av oddballs och sällskapsfisk. En Canthigaster Bennetti, en filfisk och tre springeri damseller. Kul med en fisk som faktiskt villigt lät sig fotograferas 😀
November 5, 20232 yr Author Senaste veckorna har det här karet varit belamrat med innehåll från mitt 250 som skulle lagas. Gick bra trots att det var trångt 👍 Karet rullar på med minimal skötsel. Matning, påfyllning ato och skrap av rutor. Ingen teknik utöver ljus, cirkulation och värmare.
June 7, 2025Jun 7 Author Ett år till har gått med matning och påfyllning av kranvatten som enda skötselrutin. Kenyaträd, rhodactis, sinularia och gorgonia har konkurrerat ut det mesta av övriga koraller. Blir snart en ordentlig rensning. Karet behöver inhysa mycket av det levande från mitt läckande reefer250 medan nya karet sätts upp.
June 8, 2025Jun 8 Author 1 timme sedan , Lasse skrev: Är det en mimic filefish eller valentin kulfisk du har? MVH Lasse Det är en Valentin
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.