Postat 14 mars 20233 Ă„r En bra deal Ă€r en bra deal..   Har senaste Ă„ret funderat pĂ„ att starta ett  fraggkar/karantĂ€nskar i kĂ€llaren. Finns en liten man cave med trĂ€ningsredskap, soffa tv, stereo och numera Ă€ven ett saltkar!  Snubblade över ett fint Reefer170 med alla tillbehör och levande. Första tanken var att flytta det levande till mitt andra kar och sĂ€tta in fragghyllor men nĂ€r karet kom pĂ„ plats var det för fint för att tömma.  Det blir Ă€nnu ett lowtech kar med plats för alla favoritmjukisar som jag inte vĂ„gar placera i mixade revet. NĂ„gon som har fraggar pĂ„ Xenia, sinularia, skivor mm sĂ„ Ă€r jag nog intresserad. Gsp, clavularia, rhodactis, lobophytum mm Ă€r redan pĂ„ plats.  Har inte bestĂ€mt om det blir ett kar med ett litet stim av en art eller om jag kan hitta nĂ„gon intressant odd-ball som inte funkar i ett traditionellt mixat kar. Har du ett kul förslag sĂ„ Ă€r jag tacksam för input   Ăndrat 14 mars 20233 Ă„r av j0nas
Postat 4 juni 20232 Ă„r Författare Nu med fisk đ Blev en blandning av oddballs och sĂ€llskapsfisk.  En Canthigaster Bennetti, en filfisk och tre springeri damseller.  Kul med en fisk som faktiskt villigt lĂ€t sig fotograferas đ  Â
Postat 5 november 20232 Ă„r Författare Senaste veckorna har det hĂ€r karet varit belamrat med innehĂ„ll frĂ„n mitt 250 som skulle lagas. Gick bra trots att det var trĂ„ngt đ Karet rullar pĂ„ med minimal skötsel. Matning, pĂ„fyllning ato och skrap av rutor. Ingen teknik utöver ljus, cirkulation och vĂ€rmare.   Â
Postat 7 juni 2025Jun 7 Författare Ett Ă„r till har gĂ„tt med matning och pĂ„fyllning av kranvatten som enda skötselrutin. KenyatrĂ€d, rhodactis, sinularia och gorgonia har konkurrerat ut det mesta av övriga koraller. Blir snart en ordentlig rensning. Karet behöver inhysa mycket av det levande frĂ„n mitt lĂ€ckande reefer250 medan nya karet sĂ€tts upp. Â
Postat 8 juni 2025Jun 8 Författare 1 timme sedan , Lasse skrev: Ăr det en mimic filefish eller valentin kulfisk du har?  MVH Lasse Det Ă€r en Valentin Â
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.