Gå till innehåll

Intresserade av hinkar/tunnor att blanda vatten i?


Yemkela

Rekommenderade inlägg

Hej hej, jag tänkte höra om det finns ett intresse av hinkar/tunnor att blanda sitt vatten i när det är dags för vattenbyte.

Jag praktiserar just nu på företaget Nordic Pack, och fick en tunna och två hinkar av dem när jag och Zippert skulle hämta ett akvarium.

Vi kom snabbt på att tunnan är riktigt bra att ha osmosvattnet i och hinkarna att både blanda vatten i om man ska byta en mindre mängd vatten och att transportera det gamla vattnet i.

För hur ofta har man akvariet i badrummet eller i köket?

I och för sig står Zipperts burk i köket sedan i söndags, men ändå :P

Det finns hinkar med volym från 1 liter upp till 26 och tunnor med volym från 30-100 liter.

Att fylla en tunna med 100 liter osmosvatten och sedan lyfta den måste vara jobbigt, men man kan ju fixa en lång slang eller hur? Eller går det trögare för vattnet att transporteras en lite längre sträcka, från badrummet/köket till vardagsrummet. Så klart tar det längre tid m det är längre bort men... Hoppas ni förstår vad jag menar.

Vi tycker i alla fall att de är super, så jag tog upp det på dagens morgonmöte. Akvariebutiker skulle väl vara intresserade att köpa in och sälja till sina kunder, eller vad tror ni? I alla fall de som sysslar med saltvatten.

Särskilt webbshopparna då, de har väl flest kunder.

Eller hur brukar ni göra när ni byter vatten? Finns det ett behov av de här produkterna?

Liten marknadsundersökning här.

kolla på http://www.nordicpack.com/ och välj produkter och sedan hinkar tunnor i menyn till vänster.

/Sara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nog tror jag det finns en marknad för stora tunnor.. själv hade jag ett j-a bekymmer att hitta en lämplig hink/tunna.

nu har jag en vanlig vattendunk på 25l för påfyllningsvatten och jag blandar saltvatten i 10l (!!!) hinkar vid vattenbyte, hittade inga större i lämplig modell.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stora (upp till 240 liter) regnvattentunnor finns att köpa på granngården (lantmännen). De flesta byggmarknader och trädgårdsbutiker brukar också ha regnvattentunnor även om de oftast inte har större än 100 liters tunnor. Hinkar finns att få från bagerier, ofta gratis, speciellt sirapshinkar tycker jag är praktiska efter att man gjort rent dem. Köper man storpack av salt kan man även välja att köpa salt som är packeterat i hinkar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm, då finns det alltså en efterfrågan, men det är lätt att skaffa på andra sätt än i akvarieaffären.

Men är man väl i affären och ser en stor tunna så kanske man tänker, jag tar en sån också...

De flesta akvarieaffärer har ju som bekant inte speciellt många kvadrat över i sina lokaler när de tryckt in så många akvarier med fisk de bara kan.

Butikerna är ofta bara på några få kvadrat och om de ska prioritera mellan en hylla med tillbehör/foder och stora tunnor och hinkar så tror jag inte valet är så svårt.

Intresset från akvarieaffärerna sida för försäljning av en stor skrymmande tunna med låg vinst per styck är inte speciellt stor tror jag. Vinsten på en vattentunna blir väll lika stor som vinsten på en burk med foder gissar jag på.

En vintunna eller regntunna kostar inte många kronor på det lokala byggvaruhuset så att försöka ta ett överpris för att det är en "akvarietunna" lär ju inte heller ge ett positivt utfall.

Men självklart finns det ett intresse att köpa tunnor, men att sälja dom i akvarieaffärerna blir nog svårt.

Kanske något som nätbutikerna kan sälja... ha ha ha

Själv så kör jag med vintunnor, salthinkar och 40 liters plastbackar från Classe som kostar 3 för 100:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Butikerna är ofta bara på några få kvadrat och om de ska prioritera mellan en hylla med tillbehör/foder och stora tunnor och hinkar så tror jag inte valet är så svårt.

De kan faktiskt stå i varandra, tunnorna och hinkarna, så det tar inte mer plats om man har tio än om man har en, bara på höjden, men det är inte många centimeter det...

Men är det lätt att få tag på dem ändå så köper man inte tunnor på nätet. Gratis är ju bättre. Och billigt utan frakt är roligare än att sitta hemma och vänta på att tunnan ska komma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...