Gå till innehåll

Fryst foder via nätet!


kobbens

Rekommenderade inlägg

 https://www.aquariatech.eu/ gör, men där er altid en risiko at dett tinar lite, men tror inte dett är et stort problem. 

 

Der findes meget mere i butik end på hjemmesiden, bare kontakta dom. 

 

Obs, minimum order är 6st, du kan mixa
Välj till levande frakt, skickas med frigolitlåda och fryspåse.
Kan inte kombineras med fisk eller annan levande frakt pga temperaturen

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj 80 kr 100g med frakt för 10.... Jag gör av med ca minst 50 pkt om året. Börjar bli extrema kostnader för oss som håller på här nere. Jag har ca 1700L med sump. bara kostnader att byta vatten börjar bli dryga.....De är inte så kul att lägga ner då de har kostat lite att sätta  upp....

20230813_132658.jpg

20230813_132658.jpg

20230813_132649.jpg

Ändrat av kobbens
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Du kan ju alltid göra ditt egen frysfoder.

räkor, musslor, fisk kör det fryst genom en matberedare och lägg tunnt i plastpåsar. Brs har en bra video där de har i allt möjligt annat man inte behöver

Jag gör idag av med ca 5kg fruset och ca 2-3 kg pellets per år till mina firrar å andra djur inkl koralldjuren. Har många flera firrar än des som ses på bilderna.

 

 

Ändrat av kobbens
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Du kan ju alltid göra ditt egen frysfoder.

räkor, musslor, fisk kör det fryst genom en matberedare och lägg tunnt i plastpåsar. Brs har en bra video där de har i allt möjligt annat man inte behöver

 

Spändande, kan du länke till den video. Jag mater med ½ platte per dag, da jag har fisk som inte äter pellets, men gerne koraller :)

 

Ser ut bra Micke! Snyggt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

13 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:

Ännu större anledning till att göra det billigare med frysmaten

Jo det åär det men mycket klabbande tycker jag, har hållit på med de ganska mycket förrut.. Å har ingen lust att hålla på med det.

Men frysfodret är löst. Pellets handlar jag på Akvarieimporten tror jag de heter. Köper några olika sorters kulor å blandar. Har tidigare köpt

2 kg hinkar NLS foder, men snart ingen som har. bara småburkar, Zoo-butiken här tar hem till mig. De tar 60 kr för 2st 100g. så de tycker jag är ok. gör av med 4 kub per dag.  Sen som ses på mina bilder kör jag autodosering ca 1.2 liter Phytoplankton på natten med doserings pump. Pumpar ur samma mängd per dygn för att behålla salthalten. har kört så mera än 18 månader funkar kanon....

 

 

Ändrat av kobbens
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, Oscarhaglund skrev:


jag har gjort ungefär samma ett par gånger. Fast jag har använt mycket färre och lite billigare ingredienser. Inga kammusslor tex

Grannen till mig som också kör salt, han gör eget foder och har gjort under flera år. Han har hållit på med salt betydligt flera år än mig. 

 

Men har en del recept med på foder. men vill ha tag på siliconformar som är ungefär samma som kuberna i de frusna man köper. Har letat lite , men inte lagt allt för mycke tid på det. Men skall försöka hitta några som är prisvärda

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar de bli roligarel med Forumet igen! När de börjar röras på sig med bra tips å ideer!!! Kul...... De skapar nya intresserade med.....

 

Har börjat med 3d printing med som kommer framöver lägga upp lite länkar å bra hyfsat billiga grejer. Jag KOMMER inte att sälja eller ta beställning av något utan bara sprida....

Ändrat av kobbens
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...