Gå till innehåll

Aqua 1900 osmos


jonasroman

Rekommenderade inlägg

Snabb fråga. Vad är egentligen ventilen till för på utvattnet ? Är inte den alltid helt öppen ?

 

skall man lämna apparaten med strömmen på när den ”vilar” och helt enkelt bara stänga ventilen på utvattnet men öppen på invattnet. Då stänger den nämligen av sig av sig självt. 
 

min producerar nästan mer på utvattnet än smutsvattnet. Men TDS är noll så den verkar göra det den ska. 
 

såg att du @MichaelE hade denna. Kan du klargöra? 
 

Med vänlig hälsning, 

Jonas 

 

IMG_0839.jpeg

IMG_0838.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jag har nog fått detta klargjort nu. ventilen ska sitta på utvattnet (som jag också gjort) och är helt enkelt en av och på funktion , för den här osmosen används också till exempel som fast installation i husvagn och och så vidare. Då ligger vattnet på hela tiden och så stänger man av den med  utkranen. På smutsig sidan skall det inte vara någon strypning eller kran. Där är flödet fritt. Min producerar minst lika mycket rent vatten som smutsigt vatten till med lite till. 90l i timman och det är noll på TDS så jag känner mig väldigt nöjd med den här apparaten
 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...