Carin Postat 1 januari Postat 1 januari (ändrat) Nybörjare på salt och håller på att sätta upp ett 120l tillsammans med sonen. Tanken är enkla mjukisar och LPS till en början, en Montipora längre fram och SPS om poletten trillar ner och vi får kläm på detta. Belysningen är ett begagnat Maxpect Razor 180W. Avstånd från ljuskälla till översta stenen är ca 45cm. Har idag satt max till 50% och enligt nedan tider. Tänker att jag ökar %-en allt eftersom koraller blir större men behåller tiderna. Tänker jag rätt? Skulle ni ändrat något? Ändrat 1 januari av Carin Citera
Carin Postat 2 januari Författare Postat 2 januari Vore väldigt tacksam om någon kan säga om jag tänker helt galet eller inte. Citera
mikoto Postat 2 januari Postat 2 januari Jag tror inte du behöver vara orolig att det blir för starkt. Du har lampan ganska högt upp så ljuset kommer bli ganska varsamt utspritt. Jag hade nog kört den blå slingan på 80% och sedan ställt den vita på en nivå där du tycker att ljuset har en färg du trivs med Citera
Carin Postat 2 januari Författare Postat 2 januari 35 minuter sedan, mikoto skrev: Jag tror inte du behöver vara orolig att det blir för starkt. Du har lampan ganska högt upp så ljuset kommer bli ganska varsamt utspritt. Jag hade nog kört den blå slingan på 80% och sedan ställt den vita på en nivå där du tycker att ljuset har en färg du trivs med Tack för svar! Citera
blob Postat 2 januari Postat 2 januari Instämmer med ovan kör du med fisk (utan nät) kan 1% blått på natten minska risken för att nervösa fiskar hoppar ur är min erfarenhet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.