Gå till innehåll

Maxpect Razor 180w inställningar


Carin

Rekommenderade inlägg

Nybörjare på salt och håller på att sätta upp ett 120l  tillsammans med sonen. 

 

Tanken är enkla mjukisar och LPS till en början, en Montipora längre fram och SPS om poletten trillar ner och vi får kläm på detta. 

 

Belysningen är ett begagnat Maxpect Razor 180W. Avstånd från ljuskälla till översta stenen är ca 45cm. 

 

Har idag satt max till 50%  och enligt nedan tider. Tänker att jag ökar %-en allt eftersom koraller blir större men behåller tiderna. 

 

Tänker jag rätt? Skulle ni ändrat något? 

20240101_112201.jpg

20240101_112118.jpg

Screenshot_20240101_111845_Samsung Internet.jpg

Ändrat av Carin
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte du behöver vara orolig att det blir för starkt. Du har lampan ganska högt upp så ljuset kommer bli ganska varsamt utspritt.

 

Jag hade nog kört den blå slingan på 80% och sedan ställt den vita på en nivå där du tycker att ljuset har en färg  du trivs med 🙂

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

35 minuter sedan, mikoto skrev:

Jag tror inte du behöver vara orolig att det blir för starkt. Du har lampan ganska högt upp så ljuset kommer bli ganska varsamt utspritt.

 

Jag hade nog kört den blå slingan på 80% och sedan ställt den vita på en nivå där du tycker att ljuset har en färg  du trivs med 🙂

Tack för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...