Gå till innehåll

Karibiskt biotop akvarium med fokus på havsbotten med djup sand


Rekommenderade inlägg

Jag har jobbat på mitt nya saltvattensakvarium som jag fick för ett par månader sedan men det är bara nyligen som jag fått in sand och vatten samt genom cyklat akvariet.

 

Köpte tidigare idag både copepoder ampipoder och mycket annat som kommer bosätta sig i min djupa sand bädd som nu är lite över 10 cm djup dock kan jag inte ladda upp den senaste bilden pågrund av filstorleken jag köpte även till ett antal sniglar dock inga fiskar än så länge dock planerar jag att köpa in hermitkrabbor.

 

Jag kommer inte ha några koraller utan enbart sten sand och macro alger som tex caluerpa dock skulle jag vilja på tag på marint sjögräs vilket lär vara både dyrt och mycket komplicerat att komma över 

allting som går in i mitt akvarium är sorter som finns inom Karibiska havet och därför räknas det som en biotop.

 

20240618_120331.JPG

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

11 minuter sedan, Thomas Salt skrev:

Skall bli roligt at fölge. 

Insåg att jag eventuellt skulle kunna gå och simma ut i havet och se om jag kan ta med mig ålgräs som jag kan plantera i mitt akvarium då det är en sort som jag kan använda 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...