Nocturnal Posted July 13 Share Posted July 13 Någon som vet vad detta är för LPS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nocturnal Posted July 13 Author Share Posted July 13 https://www.thefraglab.com/product-page/ultra-orange-scolly-wysiwyg Kan detta vara den tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oscarhaglund Posted July 14 Share Posted July 14 Vi ska nog utgå ifrån att det växer ut från det existerande skelettet, vilket är vanligt för LPSer (släng inte ett lps skelett). I så fall kan det inte vara homophyllia australiensis (scoly) eftersom dessa är solitära polyper och detta har flera polyper på samma skelett. Jag har en korallgenusidentifikatiobsbok hemma som jag kan titta i lite senare 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichaelE Posted July 15 Share Posted July 15 Jag skulle tro att det rör sig om en lobophyllia. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oscarhaglund Posted July 15 Share Posted July 15 6 timmar sedan, MichaelE skrev: Jag skulle tro att det rör sig om en lobophyllia. Antingen det eller en Acanthastrea (pachysepta). Lobos ska ha långa stjälkar medans Acanthastrea har korta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts