Elliot_R Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 Söker en bra lampa till ett refugium ska kunna odla chaeto  enda kravet och inte för dyr runt 500 lappen om det finns nÄgon. Har ni nÄgra tips ? Ge tips isÄfall mvh Elliot Citera
Solarpoweredreef Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 I have a Tunze eco chic in à kersberga Citera
Elliot_R Postat 25 oktober 2024 Författare Postat 25 oktober 2024 1 timme sedan , Solarpoweredreef skrev: I have a Tunze eco chic in à kersberga Nice! How muxh do you want for it? Citera
PerS Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 En sÄn hÀr körde jag i mitt refugium i mÄnga Är, kunde odla bÄde chaeto i refugiet och kalkalger i skummaren i nÀsta fack: https://www.ikea.com/se/sv/p/vaexer-led-ljuskaella-foer-odling-par30-e27-80540194/  1 Citera
Elliot_R Postat 25 oktober 2024 Författare Postat 25 oktober 2024 2 minuter sedan, PerS skrev: En sÄn hÀr körde jag i mitt refugium i mÄnga Är, kunde odla bÄde chaeto i refugiet och kalkalger i skummaren i nÀsta fack: https://www.ikea.com/se/sv/p/vaexer-led-ljuskaella-foer-odling-par30-e27-80540194/  Wow, sÄ det Àr garanterat att den funkar? Har du nÄn bild eller nÄgot ? Citera
Solarpoweredreef Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 39 minutes ago, Elliot_R said: Nice! How muxh do you want for it? I think I have it for sale 600:- but you can have it for 500:- Citera
PerS Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 37 minutes ago, Elliot_R said: Wow, sÄ det Àr garanterat att den funkar? Har du nÄn bild eller nÄgot ? Vet inte om jag har nÄn bild pÄ den...vad Àr det du vill se? Citera
Elliot_R Postat 25 oktober 2024 Författare Postat 25 oktober 2024 1 minut sedan, PerS skrev: Vet inte om jag har nÄn bild pÄ den...vad Àr det du vill se? Hur den ser ut nÀr den Àr pÄ overall. Men du har haft bra tecken med lampan iallafall? Citera
PerS Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 (Ă€ndrat) 14 minutes ago, Elliot_R said: Hur den ser ut nĂ€r den Ă€r pĂ„ overall. Men du har haft bra tecken med lampan iallafall? Just nu har jag en liknande billig vĂ€xtlampa frĂ„n Kjell & Company, och sĂ„hĂ€r ser det ut nĂ€r jag inte har rensat pĂ„ nĂ„n vecka och chaeton börjar vĂ€xa ur vattnet: Ăndrat 25 oktober 2024 av PerS 1 Citera
Elliot_R Postat 25 oktober 2024 Författare Postat 25 oktober 2024 3 timmar sedan, PerS skrev: Just nu har jag en liknande billig vĂ€xtlampa frĂ„n Kjell & Company, och sĂ„hĂ€r ser det ut nĂ€r jag inte har rensat pĂ„ nĂ„n vecka och chaeton börjar vĂ€xa ur vattnet: Okej men dĂ„ testar jag den frĂ„n ikea borde funka hur lĂ€nge har du pĂ„ din lampa och vilka tider? Ăr det nĂ€r Display lampan slĂ€cks man ska ha pĂ„ refugiumet? Citera
PerS Postat 25 oktober 2024 Postat 25 oktober 2024 (Ă€ndrat) 2 hours ago, Elliot_R said: Okej men dĂ„ testar jag den frĂ„n ikea borde funka hur lĂ€nge har du pĂ„ din lampa och vilka tider? Ăr det nĂ€r Display lampan slĂ€cks man ska ha pĂ„ refugiumet? Jag tĂ€nder i mitt refugium nĂ€r ljuset i displayen har börjat rampa ner, och slĂ€cker nĂ€r ljus i displayen har börjat rampa upp, sĂ„ kl 20-12 i mitt fall. Ăndrat 25 oktober 2024 av PerS 1 1 Citera
Elliot_R Postat 28 oktober 2024 Författare Postat 28 oktober 2024 On 2024-10-25 at 17:58, PerS skrev: Just nu har jag en liknande billig vÀxtlampa frÄn Kjell & Company, och sÄhÀr ser det ut nÀr jag inte har rensat pÄ nÄn vecka och chaeton börjar vÀxa ur vattnet: Funkar ju fint, nu har jag satt upp mitt refugium, saknas bara chaetomorpha. SÄ ska vi se hur det gÄr 1 Citera
PerS Postat 28 oktober 2024 Postat 28 oktober 2024 46 minutes ago, Elliot_R said: Funkar ju fint, nu har jag satt upp mitt refugium, saknas bara chaetomorpha. SÄ ska vi se hur det gÄr Kommer gÄ fint om det finns tillrÀckligt med nÀringsÀmnen i vattnet SvÄrt att se pÄ bilden, men lampan verkar hÀnga ganska högt. Du kan sÀnka den sÄ att lampans underkant Àr i höjd med sumpens överkant för att minska ljusspillet till de andra facken utan att riskera att lampan fÄr ett dopp om sumpen blir full. 1 Citera
Swann Postat 28 oktober 2024 Postat 28 oktober 2024 Kommer inte chaetomorp att brÀnnas av doppvÀrmaren? Citera
Elliot_R Postat 28 oktober 2024 Författare Postat 28 oktober 2024 2 timmar sedan, Swann skrev: Kommer inte chaetomorp att brÀnnas av doppvÀrmaren? Ska flytta den har den dÀr sÄ lÀnge Citera
Elliot_R Postat 28 oktober 2024 Författare Postat 28 oktober 2024 4 timmar sedan, PerS skrev: Kommer gÄ fint om det finns tillrÀckligt med nÀringsÀmnen i vattnet SvÄrt att se pÄ bilden, men lampan verkar hÀnga ganska högt. Du kan sÀnka den sÄ att lampans underkant Àr i höjd med sumpens överkant för att minska ljusspillet till de andra facken utan att riskera att lampan fÄr ett dopp om sumpen blir full. Yes sÀnkte ner den en bit imorn ska jag hÀmta algen  Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.