GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

Söker en bra lampa till ett refugium ska kunna odla chaeto ;) enda kravet och inte för dyr runt 500 lappen om det finns nÄgon. Har ni nÄgra tips ? Ge tips isÄfall mvh Elliot 

Postat
37 minutes ago, Elliot_R said:

Wow, sÄ det Àr garanterat att den funkar? Har du nÄn bild eller nÄgot ?

Vet inte om jag har nÄn bild pÄ den...vad Àr det du vill se?

Postat
1 minut sedan, PerS skrev:

Vet inte om jag har nÄn bild pÄ den...vad Àr det du vill se?

Hur den ser ut nÀr den Àr pÄ overall. Men du har haft bra tecken med lampan iallafall?

Postat (Ă€ndrat)
14 minutes ago, Elliot_R said:

Hur den ser ut nÀr den Àr pÄ overall. Men du har haft bra tecken med lampan iallafall?

Just nu har jag en liknande billig vÀxtlampa frÄn Kjell & Company, och sÄhÀr ser det ut nÀr jag inte har rensat pÄ nÄn vecka och chaeton börjar vÀxa ur vattnet:

PXL_20241025_154638926.thumb.jpg.c0f0a89fd754d03283aeb00dfeada0ac.jpg

Ändrat av PerS
  • Gilla 1
Postat
3 timmar sedan, PerS skrev:

Just nu har jag en liknande billig vÀxtlampa frÄn Kjell & Company, och sÄhÀr ser det ut nÀr jag inte har rensat pÄ nÄn vecka och chaeton börjar vÀxa ur vattnet:

Okej men dĂ„ testar jag den frĂ„n ikea borde funka hur lĂ€nge har du pĂ„ din lampa och vilka tider? Är det nĂ€r Display lampan slĂ€cks man ska ha pĂ„ refugiumet? 

Postat (Ă€ndrat)
2 hours ago, Elliot_R said:

Okej men dĂ„ testar jag den frĂ„n ikea borde funka hur lĂ€nge har du pĂ„ din lampa och vilka tider? Är det nĂ€r Display lampan slĂ€cks man ska ha pĂ„ refugiumet? 

Jag tÀnder i mitt refugium nÀr ljuset i displayen har börjat rampa ner, och slÀcker nÀr ljus i displayen har börjat rampa upp, sÄ kl 20-12 i mitt fall. 

Ändrat av PerS
  • Gilla 1
  • Tack 1
Postat
On 2024-10-25 at 17:58, PerS skrev:

Funkar ju fint, nu har jag satt upp mitt refugium, saknas bara chaetomorpha. SÄ ska vi se hur det gÄr 

IMG_7770.jpeg

IMG_7769.jpeg

• Gilla 1
Postat
46 minutes ago, Elliot_R said:

Funkar ju fint, nu har jag satt upp mitt refugium, saknas bara chaetomorpha. SÄ ska vi se hur det gÄr 

IMG_7770.jpeg

IMG_7769.jpeg

Kommer gÄ fint om det finns tillrÀckligt med nÀringsÀmnen i vattnet :)

SvÄrt att se pÄ bilden, men lampan verkar hÀnga ganska högt. Du kan sÀnka den sÄ att lampans underkant Àr i höjd med sumpens överkant för att minska ljusspillet till de andra facken utan att riskera att lampan fÄr ett dopp om sumpen blir full.

• Gilla 1
Postat
4 timmar sedan, PerS skrev:

Kommer gÄ fint om det finns tillrÀckligt med nÀringsÀmnen i vattnet :)

SvÄrt att se pÄ bilden, men lampan verkar hÀnga ganska högt. Du kan sÀnka den sÄ att lampans underkant Àr i höjd med sumpens överkant för att minska ljusspillet till de andra facken utan att riskera att lampan fÄr ett dopp om sumpen blir full.

Yes sÀnkte ner den en bit imorn ska jag hÀmta algen ;) 

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...