Tonyholm Postat 22 februari Postat 22 februari Nu har jag passerat dag 20 och har ca 15 yngel som lever. Den mest kritiska tiden Àr nu över, sÄ nu tror jag att det lilla projektet fortsÀttningsvis kommer att gÄ bra. Min 6e omgÄng med rom/ larver och som ni förstÄr har de andra 5 gÄnger gÄtt lite sÀmre. Tack till Mia. L som stöttat. //Percula Picasso Àr varianten. 7 1 Citera
Nocturnal Postat 22 februari Postat 22 februari Wow! hÀftigt! Orkar du gÄ igenom lite av processen? Riktigt kul ! grattis Citera
Tonyholm Postat 23 februari Författare Postat 23 februari I stort som funkat för mig( finns sÀkert andra varianter) 1. Starta odling av phytoplankton för att mata rotifers. 2. Se till att ha 2 rotiferskulturer pÄ g( ca 20l/ kultur) 3.MörklÀgg yngelakvarium( jag mÄlade med akrylatfÀrg pÄ utsidan) och gör klart med doppvÀrmare och luftsten.Fyll pÄ med vatten frÄn stora akvariet dÀr lekparet hÄller till.HÀll i phyto+ rotifers i yngelakvariet. En mindre belysning behövs. Belysning pÄ 24/7 i ca 15-17dygn. 5. Plocka ur Àggen samma dag som de slÀpper. ClownÀggen slÀppte alltid pÄ dygn 9( ca 2 timmar efter mörklÀggning). 6. NÀr Àggen/ larverna slÀppt börja mata med rotifers helst 4 ggr/ dag eller mer. 7. Dag 4 börja mata Àven med TDO. 8. Metamorfos vid ca 9 dygn( larv till yngel) 9. "Vattenbyten"= fyll pÄ med vatten varje dag frÄn stora akvariet tom dag 15. Sen börja blanda nytt saltvatten och Àven göra rent pÄ botten. 10. Ha koll pÄ Nitrit. 11. Litet svampfilter vid ca 15 dygn. Förbered "svampen" med bakterier genom att lÀgga den i sumpen i stora akvariet. Min plan nu Àr att fortsÀtta med vattenbyten och skifta foder beroende pÄ hur fort de vÀxer. Ge inte upp Àr mitt rÄd. Det finns hur mÄnga fel som helst att göra. Otroligt att de klara sig i naturen 3 2 Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.