Postat 22 februariFeb 22 Nu har jag passerat dag 20 och har ca 15 yngel som lever. Den mest kritiska tiden Ă€r nu över, sĂ„ nu tror jag att det lilla projektet fortsĂ€ttningsvis kommer att gĂ„ bra. Min 6e omgĂ„ng med rom/ larver och som ni förstĂ„r har de andra 5 gĂ„nger gĂ„tt lite sĂ€mre. đ Tack till Mia. L som stöttat. đ  //Percula Picasso Ă€r varianten.Â
Postat 22 februariFeb 22 Wow! hĂ€ftigt! Orkar du gĂ„ igenom lite av processen?  Riktigt kul ! grattis Â
Postat 23 februariFeb 23 Författare I stort som funkat för mig( finns sĂ€kert andra varianter) 1. Starta odling av phytoplankton för att mata rotifers. 2. Se till att ha 2 rotiferskulturer pĂ„ g( ca 20l/ kultur) 3.MörklĂ€gg yngelakvarium( jag mĂ„lade med akrylatfĂ€rg pĂ„ utsidan) och gör klart med doppvĂ€rmare och luftsten.Fyll pĂ„ med vatten frĂ„n stora akvariet dĂ€r lekparet hĂ„ller till.HĂ€ll i phyto+ rotifers i yngelakvariet. En mindre belysning behövs. Belysning pĂ„ 24/7 i ca 15-17dygn. 5. Plocka ur Ă€ggen samma dag som de slĂ€pper. ClownĂ€ggen slĂ€ppte alltid pĂ„ dygn 9( ca 2 timmar efter mörklĂ€ggning). 6. NĂ€r Ă€ggen/ larverna slĂ€ppt börja mata med rotifers helst 4 ggr/ dag eller mer. 7. Dag 4 börja mata Ă€ven med TDO. 8. Metamorfos vid ca 9 dygn( larv till yngel) 9. "Vattenbyten"= fyll pĂ„ med vatten varje dag frĂ„n stora akvariet tom dag 15. Sen börja blanda nytt saltvatten och Ă€ven göra rent pĂ„ botten. 10. Ha koll pĂ„ Nitrit. 11. Litet svampfilter vid ca 15 dygn. Förbered "svampen" med bakterier genom att lĂ€gga den i sumpen i stora akvariet.  Min plan nu Ă€r att fortsĂ€tta med vattenbyten och skifta foder beroende pĂ„ hur fort de vĂ€xer.  Ge inte upp Ă€r mitt rĂ„d. Det finns hur mĂ„nga fel som helst att görađ. Otroligt att de klara sig i naturen đ đ  Â
Postat 18 aprilApr 18 Författare Sakta men sĂ€kert blir de större đ€© Matar med div foder som först fĂ„r gĂ„ en svĂ€ng i morteln. Ăndrat 18 aprilApr 18 av Tonyholm
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.