Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

akwarium.szczecin i polen köper nog de flesta av, sjukt bra kavlité och bra priser, förstått att leveranstiderna kan variera men sakerna kommer å är väl värt att vänta på.

Utöver polacken så skulle jag säga att https://www.diamantaquarien.de/ i tyskland levererar schyssta saker också men är nog något dyrare.

Alla jag vet om som har köpt custom kar ifrån utlandet har varit från någon av dessa två.

Postat

Jag köpte från akwarium.szczecin och är väldigt nöjd med bygget. Det är nästa exakt 9 år sedan jag fick akvariet och det blev så speciellt som jag ville. Däremot vet jag att leveranstiderna an vara långa - årsvis har jag förstått efteråt så jag vet inte hur der funkar idag. Diamantavarium är också ett alternativ tror jag. Sjöfart köpte en del akvarier från dem.

Men med alla Custom är det viktigt att man förklarar precis hur man vill ha det. För min del var det många speciallösningar och idéer men med hjälp av sketch up kunde jag visualisera hur jag ville ha akvariet.

MVH Lasse

Postat

Tack!

Har förstått att szczecin inte alltid levererar i tid och hört från andra att diamant inte alltid bygger vad man kommit överens om. 

Hur har betalningen gått till för er? Är det full förskottsbetalning eller en delsumma tills dess att det levereras?

Postat
5 minuter sedan, A.Reef skrev:

Tack!

Har förstått att szczecin inte alltid levererar i tid och hört från andra att diamant inte alltid bygger vad man kommit överens om. 

Hur har betalningen gått till för er? Är det full förskottsbetalning eller en delsumma tills dess att det levereras?

Förskott gäller nog överallt i världen om de är custom saker, sannolikheten att någon vill köpa ett exakt likadant kar som dig i någon närtid för tillverkaren är otroligt liten om du nu inte betalar när han väl byggt klart karet

men polackens kar är bland de finaste jag sett :) 

• Tack 1
Postat (ändrat)

Håll dig borta från diamant. Riktigt kass kvalité kontra polacken. De är till på köpet riktigt bedrövliga att ha och göra med (mitt nuvarande är från diamant och mitt förra var från polacken).
Även Giesemann och Elos gör custom-kar. 

Ändrat av MichaelE
  • Tack 1

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...