A.Reef Postat igår vid 07:46 Postat igår vid 07:46 Söker företag i europa som bygger måttbeställda akvarier? Har någon erfarenhet av AquaLife NV i Belgien? Mvh Anders Citera
Slirlian Postat igår vid 10:04 Postat igår vid 10:04 akwarium.szczecin i polen köper nog de flesta av, sjukt bra kavlité och bra priser, förstått att leveranstiderna kan variera men sakerna kommer å är väl värt att vänta på. Utöver polacken så skulle jag säga att https://www.diamantaquarien.de/ i tyskland levererar schyssta saker också men är nog något dyrare. Alla jag vet om som har köpt custom kar ifrån utlandet har varit från någon av dessa två. Citera
Lasse Postat igår vid 11:38 Postat igår vid 11:38 Jag köpte från akwarium.szczecin och är väldigt nöjd med bygget. Det är nästa exakt 9 år sedan jag fick akvariet och det blev så speciellt som jag ville. Däremot vet jag att leveranstiderna an vara långa - årsvis har jag förstått efteråt så jag vet inte hur der funkar idag. Diamantavarium är också ett alternativ tror jag. Sjöfart köpte en del akvarier från dem. Men med alla Custom är det viktigt att man förklarar precis hur man vill ha det. För min del var det många speciallösningar och idéer men med hjälp av sketch up kunde jag visualisera hur jag ville ha akvariet. MVH Lasse Citera
A.Reef Postat igår vid 18:03 Författare Postat igår vid 18:03 Tack! Har förstått att szczecin inte alltid levererar i tid och hört från andra att diamant inte alltid bygger vad man kommit överens om. Hur har betalningen gått till för er? Är det full förskottsbetalning eller en delsumma tills dess att det levereras? Citera
Slirlian Postat igår vid 18:11 Postat igår vid 18:11 5 minuter sedan, A.Reef skrev: Tack! Har förstått att szczecin inte alltid levererar i tid och hört från andra att diamant inte alltid bygger vad man kommit överens om. Hur har betalningen gått till för er? Är det full förskottsbetalning eller en delsumma tills dess att det levereras? Förskott gäller nog överallt i världen om de är custom saker, sannolikheten att någon vill köpa ett exakt likadant kar som dig i någon närtid för tillverkaren är otroligt liten om du nu inte betalar när han väl byggt klart karet men polackens kar är bland de finaste jag sett 1 Citera
MichaelE Postat 23 timmar sedan Postat 23 timmar sedan (ändrat) Håll dig borta från diamant. Riktigt kass kvalité kontra polacken. De är till på köpet riktigt bedrövliga att ha och göra med (mitt nuvarande är från diamant och mitt förra var från polacken). Även Giesemann och Elos gör custom-kar. Ändrat 23 timmar sedan av MichaelE 1 Citera
Lasse Postat 22 timmar sedan Postat 22 timmar sedan Allt i förskott men jag beställde tillsammans med en polsktalande kompis ( @jarecki68 här på forumet) så jag var bara lite orolig MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.