Aqua Postat söndag vid 18:45 Postat söndag vid 18:45 Finns det teststickor för att mäta Nitrit, Nitrat, Ammoniak i saltvatten? Finns för sötvatten och fungerar utmärkt. Önskar motsvarade för saltvatten. Att hålla på med kemikalie droppar i teströr är ej min grej. Citera
Oscarhaglund Postat söndag vid 19:49 Postat söndag vid 19:49 Nitrit och ammoniak mäter man ju i princip aldrig. Nitrat så kan jag tänka mig att stickor inte skulle vara känsliga nog för att mäta mängderna som vi vill ha med koraller Citera
Lasse Postat söndag vid 20:30 Postat söndag vid 20:30 1 timme sedan, Aqua skrev: Finns för sötvatten och fungerar utmärkt. Ja om man vill ha en noggrannhet som avståndet mellan Kiruna och Smygehuk Ska du mäta nitrat och få någorlunda bra noggrannhet (mellan Gränna och Visingsö ungefär) så använd Hannas HR nitrat checker MVH Lasse 2 Citera
Birkafisken Postat söndag vid 21:00 Postat söndag vid 21:00 Jag använde Munsters teststickor (Mäter pH, karbonathårdhet (KH), total hårdhet (GH), nitrit och nitrat) när jag började med saltvatten. Fortfarande förvånad över att något överlevde KH-nivån jag hade (som var ok enligt stickorna). Citera
Aqua Postat igår vid 12:48 Författare Postat igår vid 12:48 Finns det digital mät variant för nitrit, nitrat, ammoniak för saltvatten? Uppskattar mina digitala salt, temp, PH, KH mätare. Citera
Lasse Postat 5 timmar sedan Postat 5 timmar sedan Ettdera separata Hanna Checkers eller skaffa en Hanna Marine Master. Du måste mäta själv men får ett digitalt svar - inga färggissningar (killgissningar) MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.